Habár világszerte egyre több kormány kezeli nemzetbiztonsági kockázatként, jelenleg nem látszik megtorpanni a kínai TikTok növekedése. A ByteDance által üzemeltetett platform még csak ebben a hónapban ünnepli a hetedik születésnapját, de már 1 milliárdnál is több embert számlál a felhasználói tábora, amit ráadásul nagyrészt a kereskedelmileg kiemelten fontos fiatalabb korosztály alkot.
A nagyobb múltra visszatekintő amerikai közösségi oldalak egy része a TikTokot sikeressé tevő rövid videók sima lekoppintásával reagált a kihívásra, így lepték el az Instagramot és a Facebookot az azonos célt szolgáló "Reelek", a YouTube-ot pedig a "Shorts" néven futó anyagok. Ami az utóbbit illeti, a hivatalos eredménybeszámolókból már eddig is tudtuk, hogy a TikToktól ellesett formátum óriási nézettséget generál, a jelek szerint azonban nem mindenki örül ennek a YouTube fejesei körében.
A Financial Times jelentése szerint ugyanis a platform néhány magasabb beosztású vezetőjét megriasztotta a Shorts népszerűsége. A probléma az, hogy a hagyományos videók alatt több hirdetést lehet elhelyezni, a tartalomkészítők viszont látják, hogy a rövid formátum egyre nagyobb nézettséget generál, ezért kevesebb hosszú anyagot töltenek fel.
Magyarán a TikTok lekoppintása kannibalizálja azt a hirdetési bizniszt, ami 20 éven át hajtotta a platformot. Ez pedig a számok is alátámasztani látszanak, mivel korábban egymás után három negyedévben is csökkenést mutattak a videómegosztó hirdetési bevételei, amelyet csak mérsékelten ellensúlyoz, hogy az utóbbi időben ismét javulni kezdtek a számok.
A YouTube vezetősége így most gőzerővel igyekszik rájönni, hogy miként sajtolhatna ki több bevételt a Shorts-videókból, amelyek népszerűségét az is segíti, hogy időközben az ilyen feltöltések is bekerültek a tartalomkészítők javadalmazására szolgáló YouTube Partner programba.