Az LG Electronics immár tizenkettedik éve vezeti magabiztosan az OLED televíziók globális piacát, a legfrissebb adatok szerint tavaly 52,4 százalékos piaci részesedést birtokolt a dél-koreai gyártó. A vállalat 2023-ban 3,18 millió OLED TV-t értékesített világszerte, és csak az utolsó negyedévben több mint 1,1 millió készülék talált gazdára. Ez jól mutatja, hogy az LG képes lépést tartani az egyre növekvő felhasználói elvárásokkal, és technológiai újításaival folyamatosan meghatározza a prémium tévék jövőjét.
Az Omdia piackutató cég jelentése szerint az OLED modellek tavaly már a prémium szegmens - vagyis az 1500 dollár feletti árkategóriájú készülékek - 45 százalékát tették ki, ami 8,5 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. Az előrejelzések szerint 2024-ben az OLED technológia aránya ezen a területen átlépheti az 50 százalékot, az LG pedig változatlanul azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az OLED innováció éllovasaként erősítse meg piacvezető pozícióját.
A nagyképernyős televíziók iránti kereslet is folyamatosan emelkedik, különösen az ultranagy méretű modellek esetében. Az OLED szegmensen belül a 75 hüvelykes és annál nagyobb kijelzők már a piac 16 százalékát teszik ki, és itt is az LG dominál: a 77, 83, 88 és 97 hüvelykes modellek révén a gyártó 57,5 százalékos részesedést szerzett ebben a kategóriában.
Az LG nemcsak a mennyiségre, hanem a minőségre is nagy hangsúlyt fektet. A vállalat újgenerációs OLED készülékei a közeljövőben érkeznek, és olyan újdonságokat kínálnak majd, mint a 4K felbontású, 144Hz-es vezeték nélküli kép- és hangátvitel, amely sem késleltetést, sem minőségromlást nem okoz, valamint a webOS rendszerbe épített, mesterséges intelligenciára épülő személyre szabható funkciók. Emellett az LG továbbra is kiemelkedő képminőséget ígér, különösen a fokozott fényerő és a tökéletes fekete kontraszt révén.
A tévépiac tavaly újra növekedésnek indult: világszinten 208,8 millió készüléket adtak el, ami három év után először jelentett bővülést. Az OLED eladások is erősödtek, éves szinten 8 százalékos növekedéssel 6,07 millió darab fölé emelkedtek. Az LG az OLED és LCD készülékeket is figyelembe véve összesen 22,6 millió tévét értékesített 2023-ban, ami a teljes globális televíziós piac bevételének 16,1 százalékát jelentette. A számok tehát egyértelműek: az LG nemcsak a technológiai fejlődést diktálja, hanem üzletileg is stabilan tartja vezető szerepét a prémium televíziók élmezőnyében.