A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb reprezentatív felméréséből kiderült, hogy továbbra is folytatódik a tendencia, mely szerint egyre több magyar háztartás pártol át a hagyományos tévé-előfizetésekről a streamingre, vagyis olyan platformokra, mint a Netflix, a Disney+, vagy épp az HBO Max.
A televíziós előfizetések csökkenése 2021 óta figyelhető meg, korábban 3,7 millió előfizető volt az általános, azóta azonban számuk apadásnak indult. 2023 közepére már 175 ezerrel, vagyis 5 százalékkal kevesebb előfizetőről beszélhetünk.
A magyar háztartások 44%-a nézett már valamilyen mozifilmet vagy tévésorozatot streamingen keresztül, ami annak tükrében nem is csoda, hogy egyre több a magyar felirattal, sőt akár szinkronnal is ellátott tartalom a fentebb említett platformokon.
Demográfiai téren nem okozott meglepetést az NMHH felmérése, hiszen a fiatalabb, vagyis 30 és 39 év közötti felnőttekkel vagy szülőkkel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka fizetett már előre valamilyen streamingszolgáltatásra, míg a 60 év felettieknek mindösszesen csak a 19 százaléka. Nincs semmi megdöbbentő abban sem, hogy a jó anyagi helyzetű családok esetében az arány 65 százalék, míg a rosszabb anyagi körülmények között élőknél csak 19. Nyilván az utóbbi csoportnak nem az a legfontosabb, hogy látja-e a legújabb Netflix-sorozatot.