Lukács József és Lukács Endre nevéhez fűződik a legendás Homelab nevű személyi számítógép megalkotása. A magyar testvérpár a szocializmus idején gyakorlatilag a nulláról kezdett neki a fejlesztésnek, munkájuk gyümölcse pedig 1982 tavaszára érett be: az első prototípus hibáinak javításával elkészült a Homelab-2. A PC-ből mindössze 200 darabot gyártottak, és bár az ára akkoriban meglehetősen borsosnak számított, hamar megtalálta a maga közönségét.
Most, 42 évvel a Homelab-2 megjelenése után a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) a PleasureBytes Games-szel együttműködve szoftverfejlesztési versenyt hirdetett.
"A Homelab-2 nem csupán egy számítógép, hanem egy korszak szimbóluma, amely a magyar innováció és kreativitás csúcsát képviselte. Ezért is szerettünk volna a két legendás konstruktőr előtt tisztelegni azzal, hogy játékfejlesztő versenyt hirdettünk erre a több mint 40 éves magyar számítógépre."
- fogalmazott Képes Gábor, a Neumann Társaság ügyvezető igazgatója.
A versenyt végül Nickmann László játéka nyerte, amelyben Kildu, a koboldlány kalandos útját kell végigkísérni, hogy megtalálja új otthonát.
Kolma Kornél, a PleasureBytes Games egyik alapítója szerint a Kildu "a magyar játékfejlesztés hőskorát idézi", mivel teljesen erőszakmentes, és a hangsúlyt elsősorban a felfedezésre, valamint a történetre helyezi.
A játékból egyébként két változat is készül: egy egyszerű kazettás és egy gyűjtőknek szánt nagydobozos kiadás. Utóbbiban egy különleges fa USB pendrive is helyet kapott, hogy emulálva azok is kipróbálhassák a játékot, akik nem rendelkeznek Homelab-2 számítógéppel.
Érdekesség, hogy a gyűjtői kiadásból egy példányt árverésre bocsátanak, melynek különlegessége, hogy a benne található képeslapot a Lukács testvérek dedikálták. A jótékonysági licitbe a Vaterán, egészen pontosan itt lehet beszállni.
A játék dobozos változata a Neumann Társaság szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában látható Informatika Történeti Kiállításán (ITK) is megtalálható lesz a Homelab-2 számítógéppel együtt.