Az Apple Vision Pro ugyan még mindig fontos terméke a cég üzleti portfóliójának, de a Bloomberg hírlevele szerint a főnököt az már kevésbé izgatja. Mark Gurman forrása szerint Tim Cookot most már az okosszemüvegek piaca foglalkoztatja.
Az ismert titok az iparban, hogy látva a Meta és a RayBan sikereit, az Apple is szeretne egy hasonló termékkel előállni. Hatalmas headset helyett egy csinos kis napszemüveget kapnánk, de Cooknak hatalmas ambíciói vannak a termékkel.
A Meta RayBan megoldása nem találta fel a spanyol viaszt, hiszen voltak már cégek már jóval előttük is, amik készítettek szemüvegeket beépített hangszórókkal és kamerákkal. A Meta annyit csinált, hogy a már létező lehetőségekhez hozzácsapta a saját AI szoftverét, ami lehetővé tette a hangalapú funkcionalitás kibővítését. Tim Cook viszont ennél is többet akar, a cél az, hogy a szemüveg képeket rakhasson a felhasználó lencséjére.
Ez egy mérhetetlenül komplikált projekt. Úgy szeretnél számottevő számítási kapacitást és képalkotást rábízni egy eszközre, hogy nem hagysz teret benne a megfelelő mennyiségű elektronikai komponensnek. A legvállalhatóbb elképzelés az, ha a számítási feladatokat egy társeszközre (mondjuk egy iPhone-ra) bízzuk, de még akkor is kell valami, ami kirakja a képeket a lencsére. Az egész egy lázálomnak tűnik, de Tim Cook eltökélt.
"Timet most semmi más nem érdekli. Minden idejét ennek a terméknek a tervezésébe öli" - mondta a Bloomberg forrása.
A Vision Prónál egyértelműen vonzóbb egy okos napszemüveg ötlete, de Tim Cook elképzelése még messze lehet a valóságtól. Majd néhány év múlva meglátjuk sikerült-e összekalapálni az eszközt, de az biztos, hogy ha valakinek van ilyen kutatásra pénze, az az Apple.