A Tesla 3 egy jóárasított változat Elon Musk legutóbbi elektromos szériájából, amit mostantól Kínában, egy Sanghajban felépített gyárban állítottak össze. A Kínában gyártott 3 átszámolt ára 47 510 dollár (13 820 000 forint), ami az Amerikából importált autó 54 616 dolláros (15 887 000 forintos) árnál nagyjából 13 százalékkal olcsóbb. Az olcsóbb áron csak a Kínában élő vevők szerezhetik be a Tesla 3-akat. Mindenesetre elég érdekes mindez annak fényében, hogy Kínában működő kínai gyártók ellen folyamatos az amerikai harc, legutóbb ugyebár a Huaweit sodorták az ellehetetlenítés határáig. Ehhez képest az amerikai cégek olcsón és szabadon bérgyárthatnak kínaiakkal. Kettős mérce a javából.
A Kínában készülő Model 3 egyébként a Standard Plus verzió, amely egy feltöltéssel 460 kilométeres távot tud megtenni. Az előrendelőknek a Tesla azt ígéri, hogy 6-10 hónapon belül szállítják számukra az autókat. A kíni üzemben márciusban kezdődött az autók összeszerelése,és pont azért választották ezt a megoldást, mert így a Kínába értékesített autók esetében elkerülhetik az egyébként elég magas importvámot. Emellett Elon Musk szerint a távol-keleti piacra szánt modellek gyártásának áthelyezésével világszerte gyorsabbá válik a kiszállítás, hiszen eddig a világ összes részét egyetlen, nevadai gyárból kellett ellátni.
Kína mellett egyébként az új gyárnak köszönhetően hat további országban is elindult az előrendelés: Ausztrália, Hong-Kong, Japán, Új-Zéland és Makaó mellett Írország is a listán van, de az persze nem egyértelmű, hogy oda is Sanghajból érkeznek-e majd az autók. A normál Tesla 3-asok nagyobb hatótávolságú változatai továbbra is az amerikai gyárból kerülnek ki.
Mindenesetre a most meghirdetett 6-10 hónapos szállítási idő nagyon merész ígéret, az elemzők még kivárnak, hogy meg tudják ítélni, tényleg gyorsít-e a termelésen az új gyár. Mindenesetre a Teslának nagyon kell valami pozitív üzenet, hiszen mostanában eléggé bezuhantak az értékesítési számaik, egyetlen negyedév alatt 90 ezerről 63 ezerre csökkent a megrendelt járművek száma. Ennek okán az eddig nyereséges cég 702 milliós veszteséggel zárta legutóbbi üzleti periódusát, és maga Elon Musk is úgy nyilatkozott, hogy ha nem eszközölnek kemény és kegyetlen átalakításokat, a vállalat 10 hónapon belül kifogy a pénzből.