A Spotify a negyedik negyedévre vonatkozó üzleti jelentésében elárulta, hogy újabb 10 millió előfizetőt gyűjtött, így a fizetős ügyfeleinek a száma már eléri a 124 milliót, a teljes felhasználói tábora pedig a 271 milliót. Szóval lassan az összes júzer fele dönt úgy, hogy megéri havidíjat fizetni a reklámmentességért, vagy a saját lejátszási listák készítéséért. A sikert egyébként nem csak az hozta el, hogy egyre többen akarnak kényelmesen zenét hallgatni, hanem részben a podcastek népszerűségének is köszönhető, ezek köré ugyanis nagy és elkötelezett új rajongói tábor kezdett kiépülni. Persze a beszélgetős adások népszerűsége nem csak úgy magától kezdett felpörögni , a Spotify kifejezetten sokat fektetett ebbe a piacba.
A cég szerint a podcasteket népszerűsítő befektetések most kifizetődnek, egyre több ilyen tartalmat streamelnek az emberek, és egyre többen fizetnek elő még Európában is, pedig itt nem vártak már nagy erősödést, mivel a piac már "felnőtt" a zenei streaminghez - erre tessék, a munkába menet, vagy otthon elalvás előtt beszélgetős műsorokat hallgatók felpörgették az üzletet. A Spotify bruttó nyeresége 474 millió euróra emelkedett, 77 millió eurós működési veszteség mellett. 2020-ban ennek ellenére újabb podcast-stúdiókba akar fektetni a cég.
A vállalat szerint szintén sokat segített a teljesítmény fokozásán az ünnepek során bevezetett promóciós stratégia, amely számos országban például ingyen Google Home Minit hozott. 2020-ban már 300 millió felhasználóra számítanak. Jó kérdés persze, hogy mit lép a konkurencia, hiszen podcastek vannak bőven a versenytársak kínálatában is. A következő divathullám is elindult már, ez a nagyfelbontású zenék streamelése, amely főleg az audiofil (viszont nem korlátos nettel rendelkező) felhasználókat célozza meg.