Egyre több az elektromos autó a piacon, sokak szerint pedig ezek jelentik a jövőt. Most érkeztünk el azonban oda, hogy kezdenek kijönni az effajta járművek öregedésének eredményei. Míg a hagyományos hajtásláncú autóknál már ismertek a különféle "bajok" és "kopási trendek", addig mindenki azt feltételezte, hogy az elektromos autók sokkal tovább bírják majd, hiszen egyszerűbbek mozgó alkatrészek terén. Az InsideEV jelentése szerint a régebbi Teslák elektronikái egyre több fejfájást okoznak.
A problémát a régebbi Teslákban található médiavezérlő egység flash memóriája jelenti. A gond az, hogy a Tesla járművek nagyon nagy mennyiségű adatot naplóznak, és bár ezt újra és újra felülírják, a flash memória végül elhasználódik. Eleinte ráadásul a Tesla firmware sem volt olyan nagy, volt szabad tárhely, de az újabb funkciók érkezésével a firmware is nagyobb lett, szabad hely nem maradt. Vagyis a szektorokra rengeteg adatot ír rövid idő alatt a rendszer, és tovább gyorsítja a chipek elöregedését.
Mivel a Teslák nagyban függnek az elektronikától, amint egy flash memóriachip tönkremegy, az egész autó is használhatatlanná válik.
A most érintett MCUv1 blokkokat 2018-ig használta a Tesla a Model S és Model X autókban, majd végül a strapabíróbb MCUv2-re váltotta. A Tesla jelenleg nem tud mást tenni, az egész modult cseréli. Ha lejárt a garancia, ez 1800-3000 dollárba kerül Amerikában.
Elon Musk szerint a mérnökök mostanra jobbá tették a helyzetet, de a népszerű Tesla-hacker, Jason Hughes szerint ez nem igaz.