A koronavírusjárvány sok változást hozott a mindennapokba, ezek egyike, hogy közel sem utaznak annyian és annyit repülővel, mint eddig. Többek között ez is segített abban, hogy javult a levegő minősége. A repülőgépek gyártói persze ettől függetlenül is törekednek arra, hogy kisebb mértékben terheljék a környezetet, és ilyen téren most nagy áttörést hozhat az Airbus ZEROe koncepciója. Ez a nullkibocsátásra törekszik, és a lehetséges megoldást három verzióban épített fel a hidrogénre.
Míg az egyik repülő teljesen futurisztikus, addig a másik kettő a jelenleg is használt repülőkre hasonlít. A turboprop, vagyis légcsavaros változat 100 utassal 1850 kilométeres utakat képes megtenni, míg a sugárhajtóművel rendelkező változat 200 utassal nagyjából 3700 kilométert.
A gyártó által kiadott képek alapján ez hosszabb és más kialakítású szárnyakat kapott, mint a láthatóan alapokat adó A320. A futurisztikus változat ugyanilyen jellemzőkkel bírna. Több utas is elférne persze ezekben a gépekben, de a hátsó válaszfal mögötti részben tárolják majd a hirdogént, nem a szárnyakban. A fenntartható fejlődésre törekvő Airbus a jelenlegi ütemtervek alapján 2035-ben állítaná forgalomba a zéróemissziós repülőgépeket.