A HMD Global minden évben nagyjából tucatnyi új Nokia okostelefont dob piacra. Ennek hála sikeresen lefedi az összes árkategóriát, ugyanakkor minél több modellel jelentkezik, annál nehezebb a kínálatot nyomon követni, illetve különbséget tenni az egyes mobilok között.
Amennyiben a HMD Global nem használ megfelelő névadási stratégiát, akkor a fogyasztók nem tudnak majd dönteni, és azt sem tudják majd, hogy konkrétan melyik modell számít jobbnak, erősebbnek, frissebbnek.
A vállalat úgy gondolja, hogy remek munkát végzett az összes árkategória lefedését illetően, azt viszont beismerte, hogy a névadási szokásai nagyon rosszak. Erről legutóbb Pranac Shroff beszélt a Gadgets360-nak.
A finn cég időközben igyekezett megvariálni a készülékneveket, azonban a fogyasztók döntő többségének fogalma sincs, hogy mekkora különbség van a Nokia 3 és 3.1 vagy például a Nokia 8 és 8.1 között. A HMD Global azonban szeretné megoldani a helyzetet, és átláthatóbb névadási stratégiát bevezetni annak érdekében, hogy mindenki könnyedén megállapíthassa, melyik mobil milyen friss és erős, valamint melyik árkategóriába tartozik.