Még a délelőtti órákban írtuk a HVG nyomán, hogy a Budapesti Közlekedés Központ által a 100E Repülőtéri Expressz buszokon a nyáron bevezetett Pay&GO fizetési rendszert használó utasok közül havonta több százan váltanak felesleges buszjegyeket. A cikkben megfogalmazott aggodalmakra a BKK reagált, tisztázva a megfelelő utastájékoztatással kapcsolatos kérdéseket, valamint kitérve a dupla befizetésekről érkezett bejelentések számára is.
A fővárosi közlekedést irányító szervezet felhívta rá a figyelmet, hogy a Budapest Pay&GO rendszer használatakor a nemzetközi sztenderdekhez igazodva három másodpercig látható a vásárlás sikerességét zöld háttéren igazoló felirat (és pipa), méghozzá hangjelzés kíséretében. Eközben új tranzakció nem indítható a terminálon, ha pedig a vásárlás sikertelen, arról egy piros háttéren megjelenő X tanúskodik.
Az utasok a vásárlás folyamatáról a terminálra kihelyezett információk mellett a 100E buszjáraton és az M1-es metrójáraton számíthatnak a BKK utaskoordinátorainak segítségére, akik figyelnek rá, hogy sikeresen lezajlottak-e a vásárlások, valamint tájékoztatják őket, hogy mi a teendő, ha dupla fizetésre kerül sor.
Egyébként a BKK tapasztalatai szerint a külföldi utasok jelentős többségének nem okoz gondot a Budapest Pay&GO használata, mivel olyan rendszerről van szó, ami már a világ több nagyvárosában bizonyított. Ez a magyarázat arra is, hogy nem készül papíralapú jegy vagy visszaigazolás, hanem csupán egy, a jegyérvényesítőn megjelenő üzenet jelzi a vásárlás sikerét vagy sikertelenségét. Bevezetése óta egyre többen használják ezt a fizetési módot, már majdnem az utasok harmada.
Ami a felesleges vásárlásokat illeti, a BKK szerint az elmúlt 6 hónapban 348 ezer repülőtéri vonaljegyet vettek az utasok a Pay&GO rendszeren keresztül, de mindössze 135 esetben érkezett bejelentés dupla kifizetésről, ráadásul azt figyelték meg, hogy a tendencia hónapról hónapra csökken. Az előző cikkben szereplő 1-2 százalék pedig nem azt jelenti, hogy az utasok ekkora részének okoz gondot a Pay&GO, hanem hogy "az esetek ennyi százalékában fordul elő, hogy a vásárló 0 és 10 másodperc között többször is a terminálhoz érinti ugyanazt a kártyát (ezek között lehetnek véletlen vásárlások, de olyan is előfordul, hogy egy ügyfél egy érintés helyett többször érinti a terminálhoz a kártyáját, és így vásárol több jegyet)."
Ezzel együtt is a BKK-nál az a cél, hogy a tesztidőszak alatt többek között megismerjék az ügyfelek viselkedését is, amennyiben pedig a visszajelzések alapján szükségesnek ítélik, további jelzéssel hívják fel arra a figyelmet, hogy a vásárló ne érintse hozzá a kártyáját újra a készülékhez, valamint meghosszabbítják a sikeres vásárlást visszaigazoló zöld pipa idejét. A szolgáltatás kiterjesztésekor az M1-es metróvonalon már 3-ról 5 másodpercre emelték ezt az intervallumot, valamint a képernyőn olvasható "A Bankkártyád a jegyed" információ is.
Annak, aki az intézkedések dacára is pórul jár, a BKK visszautalja a pluszban felszámított összeget. Bejelentést a BKK ügyfélszolgálatán, valamint a Budapest Pay&GO ügyfélportálon lehet tenni a "Belépek az ügyfélportálra" gombra kattintva