Hirdetés

Olyan gyorsan nő a Temu népszerűsége, hogy azt már az EU sem hagyhatja tétlenül



|

Az új kínai sztárwebáruház átlépte azt a határt, ami felett már különleges előírásoknak kellene vonatkozniuk rá.

Hirdetés

Rohamosan csökken azon emberek száma, akik ne vásároltak volna már valamit a kínai PDD Holdings óriási lendülettel beindult webshopjáról, a Temuról, amely az AliExpress és a Wish nyomdokain járva dömpingárakkal igyekszik letarolni a piacot, ingyenes szállítással is megtámogatva a csábító ajánlatokat.

Az Európába 2022 őszén megérkezett online áruház időközben a Gazdasági Versenyhivatal figyelmét is felkeltette, amely a megtévesztés gyanúját felvető hirdetések miatt indított vizsgálatot az Írországban bejegyzett cég ellen, most pedig EU-s szinten is rázósabbá válhat a terep az üzemeltető számára.

Hirdetés

A Temunak ugyanis a saját felületén megosztott adatok szerint a március 31-ét megelőző 6 hónapos időszak során Európában már nagyjából 75 millió havi átlag felhasználója volt, ezzel pedig vastagon beleesik a 2022-ben életbe lépett digitális szolgáltatásokról szóló uniós jogszabály (Digital Services Act, DSA) hatáskörébe.

Ahogy a regula hivatalos leírásában szerepel, a DSA az online közvetítőket és platformokat szabályozza, így például a közösségi hálózatokat, a tartalommegosztó platformokat, az alkalmazás-áruházakat és a piactereket is. A jogszabály legalább 45 millió felhasználóval bíró szolgáltatásokra vonatkozik, az ő esetükben szigorúbb és átláthatóbb fogyasztóvédelmi irányelveket követelve meg.

E szellemiségében a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály már olyan szereplőket kötelezett a vonatkozó gyakorlataik megváltoztatására, mint a Meta, az X vagy a TikTok, a Reuters beszámolója alapján pedig a jövőben a bőven 45 millió havi átlag felhasználó felett járó Temut is megzabolázhatja. A hírügynökség érdeklődésére az ügyben illetékes Európai Bizottság szóvivője ugyanis elmondta, hogy kapcsolatban állnak az üzemeltetővel annak kapcsán, hogy a webáruházat is a DSA hatálya alá vonják.

A kérdés tehát még nincs eldöntve, a beszámoló ugyanakkor rámutat, hogy a Temu mellett a másik látványosan hasító kínai webshop, a 108 millió havi átlag aktív felhasználóval bíró Shein is tárgyal a Bizottsággal a digitális piacokról szóló jogszabálynak való megfelelést illetően.

Te vásároltál már a Temun? Szerinted is szükség van szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokra?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.