Jensen Huang, az NVIDIA ügyvezetője nemrég arról beszélt, hogy a teljes mértékben önálló robotautók kevesebb mint 4 éven belül az utakon lesznek. Egyesek számára ez meglepő lehet, de egyre több cég ért ezzel egyet (és kaszálna persze az ágazatban).
A piac egyik legnagyobb szereplője az NVIDIA, és a mesterséges intelligenciára építő chipgyártók közül is a legfontosabb, legjelentősebb. A Morningstar pénzügyi szakértői szerint 2021-re a globális AI-piac 66 százaléka lesz az NVIDIA kezében, a Drive PX2 platform pedig az első AI-agy, ami képes sofőr nélküli járművek vezérlésére, valóban önállóan.
Az NVIDIA az elmúlt két évben valósággal szárnyalt, emiatt pedig mostanra egyre többen látják be, hogy Huang véleményére valóban érdemes sokat adni. Hasonló véleményen van egyébként a Tesla, a Ford, az Audi, a General Motors és a Nissan, az Apple, a Google, az Uber is, mint az NVIDIA.
A sofőr nélküli technológiákra szakosodott startupokból mostanra annyi van, hogy meg sem lehet számolni.
Olyanok persze még mindig akadnak, akik szerint a technológia nem elég jó, illetve a törvényi szabályozások majd meggátolják a robotautók térhódítását - azonban az üzleti szektor minden szereplője gőzerővel dolgozik azon, hogy a sofőr nélküli járművek ellepjék az utakat.