Június végén napokig tartotta lázban az Apple szolgáltatásait igénybe vevő hazai felhasználókat, hogy a Apple vásárlás nélkül terhelte meg a számlájukat kisebb-nagyobb összegekkel az Apple Payen keresztül. Az incidens, amelyben 2 milliárd forintot meghaladó összeg vált kámforrá 780 ezer jogosulatlan terhelés során, a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség és a kormány figyelmét is felkeltette.
Az MNB felszólította az érintett pénzintézeteket, hogy rögvest kezdjék meg a kártalanítást, aminek eleget is tettek, napokon belül visszakapták pénzüket a pórul járt felhasználók, így az ügy nyugvópontra került, de a jelek szerint csak átmenetileg.
A 24.hu egyik olvasója hívta fel a figyelmet arra a Reddit-bejegyzésre, amely alatt már több felhasználó is jelezte, hogy október 1-jén indokolatlanul, azaz vásárlás nélkül terhelték meg a bankkártyájukat. Volt, aki kommentben jelezte, hogy az ő bankja megakadályozta a levonásokat, másokat azonban ne fogadott kegyébe a szerencse. Az Apple ügyfélszolgálat az érdeklődő felhasználókkal közölte, hogy a terheléseknek nem kellett volna megtörténniük, és vizsgálják a történteket.
Egyelőre nem tudni, hogy mekkora kiterjedésű a jelenlegi hiba, sem azt, hogy hány felhasználótól próbáltak meg pénzt levonni, de akit érint az ügy, annak érdemes felvennie a kapcsolatot mind az Apple, mind a pénzintézete ügyfélszolgálatával, és jeleznie a problémát.