Ha két szóval kellene összefoglalnunk, hogy min pörög mostanság a techvilág, az egyik az internetet a virtuális valósággal mixelő metaverzum, a másik pedig az NFT, vagyis a blokklánc alapú, nem helyettesíthető token lenne.
A Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is birtokló Meta Platforms a jelek szerint mindkettőbe fejest ugrik, mivel az erőteljesen propagált metaverzumos tervek mellé Mark Zuckerberg most az instagramos NFT-k érkezését is bejelentette.
Az alapító-cégvezető ezt az SXSW technológiai konferencia apropóján nyilatkozva árulta el a népszerű pénzügyi tévéműsor, a Shark Tank műsorvezetőjének. Zuckerberg úgy fogalmazott, hogy a részletek bejelentésére ugyan még nem áll készen, de a Metánál már dolgoznak rajta, hogy a tokenek valamikor a "közeljövőben", a "következő néhány hónap" során megjelenhessenek a platformon.
A fejlemény nem a semmiből jött, hiszen decemberben Adam Mosseri, az Instagram fejese is elismerte, hogy aktívan vizsgálják az NFT-k szélesebb közönséghez való eljuttatásának lehetőségeit, tavaly nyáron pedig még egy kifejezetten NFT-s alkotóknak szóló meghívásos eseményt is tartott a cég.
Az Instagram tokenesítése azért is fontos, mert a fiatal felhasználók elszivárgásával küzdő Meta az egykori képmegosztót szánja a rivális TikTok elleni csodafegyvernek, ennek érdekében pedig a ByteDance szolgáltatását koppintó videós tömegplatformot faragnak belőle. Ha Zuckerbergék terve beválik, az Instagram a jövőben még a jelenlegi 1,5 milliárdnál is több felhasználót mozdíthat meg, akiknek valamilyen formában az NFT-k jelenlétével is számolniuk kell majd.
Kérdés, hogy miként reagál erre a közönség, hiszen nem mindenki örvend a tokeneknek, a játékiparban például komoly ellenállás kíséri a hasonló próbálkozásokat.