Vannak olyanok, akik már most készek elkölteni egy kisebb vagyont azért, hogy az elsők között legyen összehajtható okostelefonjuk. Aki így készül, az egyelőre a kisebbséghez tartozik, a többség ugyanis beéri a "normál" csúcsmobilokkal a felső, prémium kategóriában. Bár a mobilgyártók arra számítanak, hogy az összehajtható eszközök újra növekvő piacot hoznak magukkal, az elemzők szerint ez nem történik meg.
Egyik oldalról gyártási nehézségekkel küzdenek a vállalatok, másik oldalról a költségek, árak is nagyon magasak. Emiatt a népszerűsége alacsony lesz az ilyen eszközöknek, annyira, hogy a Gartner szerint még 2023-ban is csak az csúcskategóriás készülékek eladásainak maximum 5 százalékát teszik ki. Ez 30 millió darabot jelentene.
Amennyiben a Gartner szakértői pontos jóslatot adnak, akkor szinte kizárt, hogy az Apple is beszállna ebbe a részpiacba. Bár ez csak feltételezés, az Apple általában nem szokott belépni a lassú növekedést mutató szektorokba. Egyelőre ráadásul az sem tiszta, hogy melyik hajtogatási módszer válik be jobban a gyakorlatban.
A Gartner a következő években nem vár nagyobb változást az eladások terén, idén 1,81 milliárdról 1,8 milliárdra csökkenhet az összesítés. 2020-ban 1,82 milliárdra nő, majd aztán 1,79 milliárdra csökken a szám. Vagyis a mobilpiac a következő időszakban stagnál majd. Ez arra utal, hogy sem az összehajtható, sem az 5G-s készülékek nem annyira praktikusak és vonzóak, hogy megváltsák a piacot.