A Meta biztosra ment, amikor júliusban elindította a Twitterből kiábrándult tömegek elcsábítására létrehozott Threads platformot, amely a mostanság már X néven futó mikroblog funkcióit másolja, de az Instagram-fiókokhoz van kötve, így már az induláskor garantált volt, hogy milliók kukkantanak fel rá.
Az első számok szépen is alakultak, a Threads villámgyorsan átlépte a 100 millió felhasználót, s ezzel a történelem leggyorsabb növekedést produkáló közösségi oldala lett. Az érdeklődés azonban hamar elillant, egy független mérés szerint ugyanis az induló hónap végére már csak 50 millióan voltak aktívak a hálózaton. Most pedig úgy tűnik, hogy a kereskedelmi szereplők is menekülnek az anti-Twitterről.
Ez a Los Angeles-i illetőségű KTLA hírcsatorna összeállításából derül ki, amely néhány nagyobb profil példáján keresztül illusztrálja a Threads gyors haldoklását: cikk alapján a Los Angeles Rams futballcsapat már három hete, az Egyesült Államok legnépszerűbb sportját dirigáló NFL futballiga hat hete, a brit BBC 11 hete, a CBS News hírcsatorna pedig 5 hete nem posztolt semmit a Meta új felületén.
Az érdektelenség oka pedig a gyér felhasználói aktivitásban keresendő. A KTLA egyik példája erre a Los Angeles Dodgers baseballcsapat, amely ugyanazzal a poszttal az X felületén 6000 kedvelést gyűjtött össze, míg a Threadsen csupán 702-ig jutott. A nyugati part egyik vezető hírcsatornája emellett a saját tapasztalatait is felhozta: a lenyűgöző Las Vegas-i Sphere rendezvényközpont megnyitójáról szóló bejegyzésükre itt mindössze 10 kommentár és 120 kedvelés érkezett, holott a számláló szerint 53 ezren követik őket.
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy az első lendület rögtön egy mély gödörbe vezetett, a Meta azonban továbbra is magabiztosan áll a kérdéshez, Mark Zuckerbeg ugyanis egy néhány napja publikált interjúban megerősítette, hogy szeretnék elérni az 1 milliárd felhasználót. A vezető reménységeit táplálhatja, hogy eközben a rivális X-nél sem futnak olajozottan a dolgok: a közösségi oldal CEO-ja, Linda Yaccarino néhány napja elismerte, hogy 11,6%-nyi felhasználó hagyta ott őket, mióta Elon Musk tulajdonába került a szolgáltatás.