A Rolex neve a mai napig egyet jelent a luxusórákkal, noha a valódi óramániások legfeljebb azért vásárolják, mert remekül tartja az értékét. A népszerűségét tekintve viszont megkopott a régi fénye, hiszen már közel egy évtizede sem számított olyan menő márkának, mint a Netflix vagy a Spotify, ha pedig az órák világából kell olyan konkurenst mondani, amely több profitot termel, hát ott van az Apple Watch.
Ennek ellenére a britek által alapított svájci óragyártó igyekszik lépést tartani a korral, a héten ugyanis bemutatták a legújabb kollekciójukat, amellyel saját állításuk szerint az úgynevezett hype watchok világába szeretnének belépni - írja a Yahoo! Finance.
A lap információi szerint a nagy leleplezésre a Watches and Wonders nevű szakvásáron került sor. Az Oyster Perpetual Day-Date 36 modellekből mindjárt háromfélét is bemutattak: egy arany, egy fehérarany és egy úgynevezett Everose arany verzió várja, hogy lecsapjanak rá a különleges órák tehetős rajongói.
A sajátos megjelenésű órákban közös, hogy mindegyik számlapját színes zománcból készült puzzle-darabok borítják, emellett két, úgynevezett komplikáció is került rá - az órák világában így hívják az olyan funkciókat, amelyek nem az idő kijelzése miatt kerültek a szerkezetbe, például ilyen a dátumot mutató kis ablak.
Az egyik ilyen komplikáció a számlap 3 órájához került, általában itt szokták elhelyezni a dátumot mutató részt. Az új Rolexekben azonban 31 féle emoji jelenik meg itt. A másik komplikáció 12 óránál található, ahol különböző, inspirálónak szánt szavak jelennek meg: happy, eternity, gratitude, peace, faith, love, hope. Azaz feltehetően a motiváló Coelho-idézetekben utazó, jól kereső tiktokkerek lehetnek az egyik célcsoportja.
Ehhez azért tényleg rendes bevételre lesz szükség, ugyanis az időmérőn az órákat jelölő csíkok - összesen 10 darab - hatféle eltérő színű zafírból készültek, amelyek a számlapon látható puzzle színeihez igazodnak.
A Rolex szerint a különleges design spontaneitást csempész a viselő mindennapjaiba. Ezzel kevésbé értenek egyet az olyan órás szakfórumok, mint például a Hodinkee, ahol éppen darabokra szedik a rendhagyó időmérőt. Mások viszont egyetértenek abban, hogy valószínűleg elképesztő hype lesz majd az újdonság körül.
Egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyibe kerülnek majd az emojis órák, azonban a szakértők szerint minimum a 30 000 dolláros kategóriát képviselik majd, azaz alsó hangon is 10-10,5 millió forintot kérhetnek majd értük.