A Google anno egy olcsó és egyszerű megoldással, a Cardboarddal lépett be a virtuális valóság piacára. 2016-ban aztán elindult a minőségibb Daydream platform, mozgásérzékelős kontrollerrel és minden egyébbel. A Lenovo és a Google idén már az első önálló Daydream headsetet is piacra dobták, amihez már mobil sem kell.
A Google most pedig kísérleti funkciókkal frissítette a Daydream platformot. Ennek hála a Lenovo Mirage Solo és a hasonló eszközök valódi riválisává válnak az HTC és az Oculus eszközeinek.
Megérkeztek például az új 6DoF kontrollerek. A Mirage Solo ezt a fajta követést már támogatja, de a dobozban csak 3DoF követést támogató kontroller található.
A Google új kontrollerei külső kamerák használata nélkül is képesek követni a mozgást és a pontos helyzetet. A VR-appokban mindez természetesebb mozgást eredményez. Egyes fejlesztők már tesztelik az újdonságot, de megvásárolni még nem lehet az új kontrollereket.
Szintén újdonság, hogy az okostelefonos appok már a virtuális valóságban is működnek. A 2D-s appok így már a virtuális képernyőn is működőképesek, nem muszáj VR-appot használni. Természetesen a Daydream VR-támogatást ezek a 2D-s appok is igénylik, ez viszont egyszerűbb, mint 3D-s verziót készíteni. Ennek hála megnőhet az appkínálat.
Az új See-Through Mode pedig a Lenovo Mirage Solo kameráit használva mutatja meg a valódi világot, a headset levétele nélkül. Ez AR-appokhoz is kiváló, ha valaki virtuális elemeket helyezne el a valódi környezetben. A fejlesztők hamarosan tesztelhetik ezt az újdonságot is.