Még februárban érkeztek az első hírek arról, hogy az iPhone-ok operációs rendszerének következő generációjába bekerül egy CarKey nevű friss funkció. Az iOS14 bétájának forráskódját turkáló szemfülesek annyit tudtak kihámozni a dologból, hogy digitális zárak távvezérlésére használható segéd kerül a rendszerbe. A legújabb bétában aztán már újabb kódrészletek árulkodnak a fejlesztésről, ezek szerint pedig a BMW lehet az első olyan partner, amelynek megoldásaival kompatibilis lesz az Apple "távkulcsa".
A BMW egyelőre óvatosan fogalmazott, állításuk szerint jelenleg nem adhatnak felvilágosítást arról, valósak-e az információk, és egy korábbi sajtóközleményükre hivatkoztak. Ebben annyi áll, hogy az autógyártó folyamatosan keresi az okoseszközökkel és új informatikai megoldásokkal történő együttműködés lehetőségeit, de a szövegben van utalás a digitális eszközök használatával megvalósított, kulcs nélküli működésre, amely a fenti törekvések egyik fontos eleme.
A gépjárművek digitális kulcsaival kapcsolatos szabványosításra egyébként létezik már szakmai szervezet, a Car Connectivity Consortium, ennek pedig az Apple már hivatalosan is tagja 2018 óta. A szabvány jelenleg a 2.0 változatnál jár, és az NFC technológián alapul, de készül a harmadik generáció is, amelyben már lokáció alapú azonosítás is megjelenik - ez például azt jelenti, hogy az autó kinyitásához már nem szükséges előszedni a zsebünkből a digitális kulcsot (vagy az ilyen funkciót ellátó mobilt), az autó zárjai ugyanis magától kioldanak, ha egy adott távolságon belülre érünk. Ehhez a Bluetooth Low Energy (BLE) technológia nyújt segítséget, de az ultra-wideband (UWB) is támogatott lesz, márpedig az iPhone 11 család tagjai már külön chipet is kaptak ilyen célokra. Ezekről eddig annyit lehetett tudni, hogy az AirTag néven érkező új "okos matricákat" kezelik majd, de ezek szerint lesz szerepük az autókkal kapcsolatban is.