Állítólag sokat segített a Netflixen a jelszómegosztás ellehetetlenítése, ahogy a reklámokkal megtámogatott olcsóbb előfizetési szint bevezetése is, de a vezetőknek van még ötlete arra, hogyan növeljék a felhasználók táborát, hogyan csináljanak még több pénzt.
Miután a közelmúltban Kenyában kísérleti jelleggel elindult, majd 2023 folyamán le is állt a Netflix ingyenes változata, a következő lépés az lehet, hogy Európában és Ázsiában tesztelik ezt.
A Bloomberg belsős információi szerint olyan, lényegesen nagyobb piacokat szemeltek ki elsősorban, ahol van ingyenes televíziószolgáltatás, mely megél a reklámokból - ilyen például Németország és Japán. A cég videós reklámokból származó bevétele elenyésző például a YouTube-éhoz, a Disney-éhez vagy a Warner Broséhoz képest, becslések szerint legjobb esetben is a top 10-es lista nyolcadik vagy kilencedik helyén áll; hiába növekszik, a növekedés tempója nem kielégítő.
Ha sor kerül a tesztre, arra pár hónapot még biztosan várni kell, egyelőre ötlet szintjén merült fel csupán.