A három nagy magyar mobilszolgáltató közül a Vodafone indult el utoljára még az ezredforduló előtt egy hónappal, így eleve jókora hátrányból kellett pályára állnia versenytársaival szemben. Habár gyors ütemben zárkózott fel, a késlekedés máig érezteti hatását a vállalat piaci pozíciója és a szolgáltatás elérésének szempontjából egyaránt.
Ez elsősorban a lefedettségen látszik, amely ugyan rengeteget javult az elmúlt negyed század során, mégsem sikerült mindent behozni a lemaradásból a mai napig. A folyamatosan bővülő infrastruktúra mellett végül egy 2011-ben debütált szolgáltatással igyekezett az vállalat kompenzálni hiányosságait a térerő biztosítása terén.
A Mini Bázis szolgáltatás lényege, hogy a femtocellák használatával, kis méretű bázisállomást hoznak létre, ami először az elektromos hálózathoz, majd a routerhez csatlakozva egy hanghívásra és adattovábbításra alkalmas magánhálózatot alakítanak ki az alacsony lefedettségű szolgáltatási területen. Ennek mondanak november 30-tól búcsút a szolgáltató érintett ügyfelei.
A vállalat közlése szerint az indok, ami miatt eddig biztosították a hézagpótló megoldást, már csak részben áll fenn, amit a szolgáltatást igénylők évről évre csökkenő mértéke is igazol. De nem marad segítség nélkül az sem, akinek még valóban szüksége van rá, nekik a korábbinál fejlettebb, ingyenes megoldást ajánl a Vodafone.
Ez a Voice over WiFi (VoWiFi), amely elődjéhez hasonlóan a WiFi-hálózaton keresztül bonyolítja az SMS- és hanghívás forgalmát, valamint a segélyhívásokat is, olyan területeken, ahol nem elégséges a lefedettség ezek zavartalan biztosításához. A Vodafone tájékoztatása szerint mindamellett, hogy ez egy lényegesen olcsóbb megoldás, ők ezt ingyen elérhetővé teszik, így az ügyfeleiknek csak az adatforgalom után kell fizetniük a szokásos díjszabás szerint.
A VoWiFi fejlettebb is elődjénél, hiszen a hívással párhuzamosan képes adatforgalmat is lebonyolítani. Külföldön is használható, és ennek sincs külön díja, vagyis a Vodafone nem számol fel semmit a roamingért. A változás kapcsán a funkció használatában érdekelt ügyfeleknek nincs külön teendőjük, de erről időben tájékoztatást fognak kapni a szolgáltatótól is.