Már hosszú ideje annak, hogy a legismertebb streaming-portál kíméletlen harcba kezdett a reklámblokkolókkal szemben. Érthető az ezzel kapcsolatos buzgalom, hiszen a platform üzemeltetőjének, a Google-nek, a legtöbb bevétele a hirdetőkből származik, vagyis, ha kikerüljük nyereséget biztosító spotokat, tulajdonképpen meglopjuk a vállalatot.
Ez ténykérdés és nem erkölcsi ítélet, még akkor is, ha a gigacég nem a néhány százaléknyi "bliccelő" miatt fog csődbe menni. Ennek ellenére meg lehet érteni azokat is, akik úgy gondolják, hogy a reklámelhelyezések időzítése, gyakorisága és időtartama alkalmas arra, hogy tönkretegye a felhasználók szórakozását.
Különösen igaz ez olyan esetekben, amikor egy élő videós közvetítést szakítanak meg reklámmal rendkívül zavaró módon. Most erre a problémára igyekeznek mindkét fél számára elfogadható megoldást találni a platform döntéshozói.
A közeli jövőben egy olyan megoldást készülnek bevezetni az élő közvetítések alatti reklámozásra, amely nem vagy csak sokkal kisebb mértékben zavarja a videónézés élményét. Az új formátum egyelőre még tesztelési fázisban van, de jó eséllyel működőképesnek bizonyulhat élesben is. Az új reklámozási módról a platform tesztelés alatt álló funkciókat bemutató oldala adott hírt.
Az új megjelenítési forma a "kép a képben" ismert metódusa alapján fog működni, vagyis a tartalom lejátszása közben a reklám egy különálló kisebb ablakban jelenik majd meg a felvétellel párhuzamosan. Ez első blikkre valóban kevésbé tűnik idegesítőnek, bár az még nem világos, hogy mi lesz a videó és a reklám hangsávjával az együttes lejátszás alatt.
A YouTube egyelőre nem adott ki sem képernyőfotót, sem pedig videót az új funkció működéséről, amit most csak olyan kiválasztott tartalomgyártók próbálhatnak ki, akik gyakran közvetítenek élőben a platformon. Hogy az újdonság végül milyen formában fog élesedni a felhasználók számára, az az ő visszajelzéseik alapján dőlhet el.