Az utóbbi években megingathatatlan slágertermék az okostelefon, és amilyen ütemben a gyártók piacra dobják különböző termékeiket és azok újabb variációit, nem csoda, hogy a vásárlók is szívesen újítanak. Úgy cserélgetjük a készülékeket, mintha azok egy év után működésképtelenek volnának: a GfK mérései szerint a 2019-ben eladott okostelefonok esetében 5-ből 4 vadonatúj modell volt.
A piac természetesen a felhasználói igényekhez próbál igazodni amellett, hogy teret kap az innováció, ahogy azt idén a hajlítható kijelzős készülékek esetében látjuk a legjobban. A GfK globális fogyasztói felmérése alapján a vásárlók számára a legfontosabb a belső tárhely mérete, mert szeretnek mindent magunkkal vinni, és nem használják ki egészen a felhőszolgáltatások által nyújtott lehetőségeket. A 2019-ben eladott okostelefonok 37 százaléka legalább 128 GB-os tárhellyel rendelkezett. A második fontos szempont az akkumulátor élettartama: az értékesített készülékek 38 százalékában legalább 4000 mAh-s akksi lapult.
Akarva-akaratlanul is a nagy képernyők felé húzunk, 71%-ban olyan eszközök találtak gazdára, amik kijelzője legalább 6"-es. A négy fő szempont közül a legkevésbé a hátsó kamera minőségét figyeljük, ellenben 62%-ban fotók és videók készítésére használjuk eszközeinket.
Az 5G még feltörekvőben van, de a Dél-Koreában 2019 első negyedévében eladott okostelefonok harmada már képes kezelni az 5G-t, Kínában pedig a 2019 decemberében eladott 5G-képes készülékek az egész 8%-át tették ki.
Megtudtuk továbbá azt is, hogy a vezeték nélküli fülhallgatók 2018-hoz képest kétszer olyan kelendőek voltak 2019-ben. Árbevétel tekintetében az okostelefonok területe 4%-ot nőtt, de darabszám esetében 10%-os zuhanás volt megfigyelhető, melynek egyik oka, hogy a nagyobb képernyőméretű és nagyobb tárhellyel rendelkező, következésképp drágább eszközöket szívesebben vesszük. A konklúzió az, hogy a magyar fogyasztók határozottan az európai átlaghoz húznak.