Ha valaki mostanában azt kéri, mondj egy elektromos autó márkát, esélyesen a Tesla neve ugrik be elsőként, bár persze az első Musk-modell óta több "hagyományos" gyártó is elkezdett ebben az irányban is tapogatózni. Az viszont azért tény, hogy ha valaki elektromos járgányt mutat be, minden bizonnyal a Tesla uralmát akarja megdönteni, és esélyesen így van ez a Fisker esetében is. És persze minden bemutatón kell valami, ami igazán megkülönbözteti az újdonságot a nagy versenytárstól, mármint valami nagyobb durranás, mint az, hogy a friss gép egy tized másodperccel jobban gyorsul, vagy épp két centivel szélesebb a napfénytető. És igen, ez a karaoke funkció, hát mennyire csodálatos lesz már, amikor boldog apu-anyu-gyerekek összeállításban a nyári autópályán repesztve énekeli a család a Raining Bloodot a Slayertől. Na, de azért vannak itt komolyabb dolgok is szerencsére.
A Fisker Ocean nevű modellje egy SUV, vagy ahogy kissé furán emlegetik itthon, utcai terepjáró. A CES nulladik napján újságírók előtt leplezték le, és ugyan az indítás is kissé viccesre sikerült (Henrik Fisker elnök-vezérigazgató konkrétan a lepeltől megszabadított demóautó csomagtartójából mászott elő), maga a járgány tényleg nem néz ki rosszul. A bemutatón a vezető igyekezett hangsúlyozni, hogy kifejezetten odafigyeltek a prémium érzetre mind az anyagválasztás, mind az összeszerelés terén, ami óvatos szurkálás a Tesla felé, akikkel szemben az egyik gyakori kritika pont az, hogy a drága gépezetben néha elég slendrián módon állnak az illesztések és olcsó hatásúak a belső borítás egyes elemei.
Ha már hasonlítgatunk: a Tesla Model 3 amerikai kezdőára mostanában 35 ezer dollár, a Fisker Ocean egy hangyányit drágább, az előrendelői ára 37 500 dollár, ami kicsivel több mint 11 millió hungáriai forintnak felel meg. Egy feltöltéssel 300 mérföldet, tehát közel 483 kilométert képes megtenni, belső felépítése pedig sokkal "tech-közelibb", mint a minimalista Tesláé. A hatalmas kijelző alatt öt haptikus visszajelzésű, nagyméretű gombot találunk, amellyel vezetés közben is biztonságosan tudjuk kezelni a főbb funkciókat.
Naná, hogy egy csomó app használható majd az autóban, ennek demonstrálására sikerült az elnöknek és több más Fisker-alkalmazottnak bevágódni az ülésekre és elénekelni a Hotel California karaoke-verzióját, amelynek szövege a kijelzőn is megjelent. Azért azt nagyon reméljük, hogy a sofőr nem erre figyel majd vezetés közben. Az viszont nem túl jó hír, hogy hiába mutattak be működő prototípust, a sorozatgyártás jelenlegi állása szerint csak 2022-ben szállítják az első példányokat az előrendelőknek, szóval ha addig autóban szeretnél áriázni, használd a meglévő hifit és próbáld meg túlharsogni az énekest.