Nemrég derült ki, hogy a Facebooknak nagyratörő tervei vannak az általa működtetett szolgáltatások, a Messenger, a WhatsApp és az Instagram összevonására. Az első reakciók kifejezetten vegyesek voltak, hiszen míg egyesek örültek annak, hogy az üzenetek végre átjárhatóak lesznek a három app között, mások ismét a Zuckerberg-birodalom központosító, kémkedő, mindenhová befurakodó törekvéseit bírálták.
Attól mindenesetre nem kell tartani, hogy a három szolgáltatás teljesen összeolvadna, a tervek szerint mindegyik önállóan megy tovább, a változtatás inkább a háttérrendszert érintené. A Messenger és a WhatsApp egyébként is erősen az üzenetküldésr épít, az Instagramnak pedig egyre fontosabb funkciója a képek és videók megosztása mellett a chat, ezért a három appnak ezt a részét vonnák össze egy közös háttérrendszerbe.
Ez a tervek szerint azt jelenti, hogy mindhárom alkalmazás kívülről megmaradna ugyanolyannak, mint eddig, csak annyi különbséget láthatnánk, hogy bármelyikből közvetlenül küldhetünk majd üzenetet bármelyik másikba. Ez mondjuk nem az ördögtől való ötlet, a múltban is volt rá példa. Amikor az internet "előző korszakában" olyan üzenetküldők voltak divatban, mint az ICQ, a mIRC, az AIM vagy az MSN Messenger, szintén népszerűek voltak olyan megoldások, amelyek ezekből többet tudtak egyszerre kezelni, így nem kellett sokféle egyedi chatprogrammal zsonglőrködni, az ismerősöket és az üzeneteket lehetett egy felületről intézni. Manapság pedig sokan vannak megint úgy, hogy nem akarnak többféle chatprogramot használni, a Messengeresek egy része még sosem futtatott WhatsAppot és így tovább.
A másik oldalról persze azt is látni kell, hogy egy ilyen húzás megint csak üzletileg lenne jó a Facebooknak, amely sokkal inkább magához kötné a felhasználókat, valamint több esélyt adna nekik arra, hogy az egyik platform használójaként egy másikhoz is kedvet kapjanak "a birodalmon belül". Ez pedig kiváló menekülési út lehet Zuckerbergéknek abból a helyzetből, hogy magával a Facebookkal már szép lassan elérték a növekedés határát, sőt az elmúlt év adatkezelési botrányai, valamint a fiatalok újdonságot kereső habitusa miatt óvatos elvándorlás is elkezdődött. Így viszont megint tudnának növelni valamelyest az egyes appok felhasználói bázisán, ami pedig értelemszerűen jó a hirdetőknek és ezáltal a cég tőzsdei megítélésének is.
Mindenesetre arról, hogy milyen lesz ez a jobban összekapcsolt világ, még legalább egy évünk van elmélkedni, Zuckerberg ugyanis a legfrissebb pénzügyi jelentés kommentárjában úgy fogalmazott, hogy egyelőre csak elméleti tervezési stádiumban jár ez a projekt, így leghamarabb 2020-ban lehet belőle valódi változtatás (és valószínűleg ezt is hosszas tesztek előzik majd meg).