Az elmúlt években folyamatosan dominálták a globális piacot a Facebook applikációi a letöltések és a felhasználók számában. A vállalat felelős a Messenger az Instagram és a WhatsApp működtetéséért is, 2019-ben pedig három Facebook-alkalmazás állt a kategória letöltési listájának élén.
Ez azonban a Nikkei Asia legújabb felmérése alapján jelentősen változott 2020-ban, ugyanis világszinten már nem egy amerikai közösségi média platform a legnépszerűbb a felhasználók körében.
A kutatás alapján a TikTok ugyanis megelőzte a legnagyobb versenytársait, és a 2019-es 4. helyről a tavalyi adatok szerint már az első helyre ugrott. A kínai ByteDance applikációja a világon az első olyan, nem a Facebook által birtokolt alkalmazás, amely elérte a 3 milliárd letöltésszámot.
A 2017-ben létrehozott videómegosztó népszerűsége pedig folyamatosan növekszik, és már nemcsak Kínában, hanem a globális piacon is a vezető közösségi média platformmá vált.
A ranglistán megtartotta a 2019-es helyét a Facebook és a WhatsApp is, viszont a Messenger jelentősen visszacsúszott az első helyről az ötödikre.
A TikTok leginkább a Z generáció tagjai körében a legnépszerűbb, viszont a folyamatos fejlesztések, mint a Snapchathez hasonló sztori vagy a videós önéletrajz funkciók egyre érdekesebbé és vonzóbbá teszik a felhasználók számára.