Habár az autóipar túlnyomó többsége egyértelműen a tisztán elektromos konstrukciók irányába mozdult el, a környezettudatos hajtásrendszerek kapcsán a hidrogénalapú megoldásokhoz is nagy reményeket fűznek, amelyek már nemcsak a négykerekűekben (pl. Toyota Mirai, Hyundai Nexo) kerülnek bevetésre, hanem a hajózásban és a drónokban is. Az utóbbi műfaj egyik úttörője az izraeli HevenDrones, amely korábban a H100-as típussal bizonyított, most pedig két teljesen új, nagy hatótávolságú modellt prezentált a közönségnek.
A monacói Hydrogen Forumon leleplezett H2D200 egyetlen tankolással 510 kilométeres hatótávra képes, a még fejlettebb H2D250 pedig már akár 750 km-t repülhet. Órában kifejezve az előbbi maximum 4, az utóbbi viszont akár 8 órán keresztül is a levegőben maradhat, és 4,5 illetve 10 kilogrammnyi rakományt is magukkal vihetnek.
"Ezekkel a hidrogénhajtású modellekkel újradefiniáljuk a drónok által elérhető lehetőségeket, miközben egy tiszta és könnyen elérhető üzemanyagforrást használunk ki."
- nyilatkozta az új típusokról Bentzion Levinson, a HevenDrones vezérigazgatója.
A H2D200-as széria további előnye, hogy egy szabadalmaztatás alatt álló stabilizálási rendszer révén minden korábbinál precízebb lebegést tesz lehetővé megadott célpontok felett, a vezérlésében pedig a mesterséges intelligenciának is jut valamiféle, egyelőre nem tisztázott szerep. Azt jelenleg nem tudni, hogy a HevenDrones mikor teszi megvásárolhatóvá a drónokat, illetve az árukat sem közölte a cég.