A Sensor Tower adatai alapján 2017 karácsonyának első napján 196 millió dollárt költöttünk el appokra, in-app vásárlások és előfizetések formájában. Ezt az összeget az Apple App Store-ban és a Google Play Áruházban költöttük el, és bár a kínai adatokat Android-fronton nem vették figyelembe, még így is 12,3 százalékkal nőtt a költekezés 2016 ugyanezen időszakához képest.
Az App Annie korábban arról tájékoztatott, hogy a harmadik negyedévben 17 milliárd dolláros rekord-árbevételnek örülhetett a piac, a letöltések pedig 26 milliárdos darabszámmal szintén rekordot döntöttek. A rekordok hátterében többek között az áll, hogy a fejlődő piacokon egyre többen mobiloznak.
Miközben a legtöbb pénzt játékokra költöttük a legutóbbi karácsonykor, a többi appra költött pénz mennyisége nagyobb ütemben nő. December 25-én 66 százalékkal többet költöttünk sima appokra, mint korábban, és 5,2 százalékkal többet a játékokra. Így az árbevételek 38 és 158 millió dolláron alakultak.
A szórakoztatásra termett appok árbevétele éves szinten 98 százalékkal emelkedett, összesen 9,5 millió dollárra. A húzóerő a Netflix és az HBO Now.
A fejlesztők igyekeznek minél több pénzt magukhoz csábítani, ezért a megújuló tartalmakat már általában előfizetéses modell formájában biztosítják.