A Bluesky vezérigazgatója, Jay Graber nagy port kavart az SXSW konferencián múlt héten, amikor egy olyan pólóban jelent meg, amely finoman, mégis egyértelműen célzott a Meta alapítójára, Mark Zuckerbergre. Bár elsőre visszafogottnak tűnhetett az utalás, a közösség gyorsan felkapta, és a felhasználók nyomására a Bluesky úgy döntött, hogy a pólót tömeggyártásba küldi - annak ellenére, hogy az üzenet egy kevésbé ismert latin kifejezés volt, fekete tintával nyomva fekete anyagra.
A Bluesky operatív igazgatója, Rose Wang elárulta, hogy a vállalat egyetlen nap alatt több pénzt keresett a pólók értékesítésével, mint az elmúlt két évben az egyedi domainek eladásából.
"Ennyi volt. Mostantól pólócég vagyunk…"
- írta Wang ironikusan a Bluesky közösségi platformon.
A 40 dollárért árult póló közvetlen válasz volt egy hasonló darabra, amelyet Zuckerberg maga tervezett és viselt egy korábbi eseményen. Az ő felsőjén az "Aut Zuck aut nihil" felirat szerepelt, amely azt jelenti: "Zuck vagy semmi". Ez a híres latin mondás, "Aut Caesar aut nihil" (Caesar vagy semmi) átirata, amelyben a techvezér önmagát a római történelem egyik legismertebb alakjához, Julius Caesarhoz hasonlította.
Graber pólóján ezzel szemben a "Mundus sine Caesaribus" (Világ császárok nélkül) felirat állt, amely egyértelműen ellentmond Zuckerberg önhasonlatának. Nem titok, hogy a Meta vezérigazgatója különösen érdeklődik a Római Birodalom iránt - talán jobban, mint bárki más -, és lehetséges, hogy saját magát egy modern Caesar-ként látja. Ugyanakkor nem kis merészség egy olyan történelmi figurához hasonlítani magát, aki egyszerre volt óriási hatalommal bíró vezető és rendkívül megosztó személyiség.
A póló hatalmas sikert aratott: a Bluesky az első nyomás után szinte azonnal kifogyott a készletből. Kedden újranyitották a Shopify-oldalukat, és egy hétig ismét elérhetővé tették a pólót a rajongók számára. Wang szerint ugyan lenyűgöző, hogy a póló több bevételt hozott, mint a domainek értékesítése, de ez annak is betudható, hogy a Bluesky soha nem fektetett nagy energiát a domaineladások népszerűsítésébe. Bár az egyedi domainek megvásárlása logikus lépés lenne a platform számára - mivel a felhasználók ezeket saját közösségi profiljuk címeként is használhatják -, az opció soha nem került be magába az alkalmazásba.
Ha pedig a Bluesky egyéb bevételi forrásai nem válnak be, talán itt az idő, hogy a fejlesztőcsapat véglegesen az alternatív divat irányába forduljon.