Számos autógyártó foglalkozik a különböző vezetési asszisztensek fejlesztésével, az egyik legjelentősebb ezek közül a Tesla, amely úgynevezett Autopilot rendszere nemrégiben frissült a prémium Full Self-Driving, vagyis FSD móddal. Ezeket a funkciókat tesztelte nemrégiben a Consumer Reports, amely csapat mérnökei a beszámolók alapján viszonylag könnyen kijátszották a rendszert.
A CR mérnökei a cég saját tesztpályáján kísérleteztek egy Tesla Model Y-nal, és többek között azt vizsgálták, hogy az autó mennyire képes felismerni, ha nem ül senki a kormány mögött. A beszámolóból kiderült, hogy apró trükkökkel össze lehetett zavarni az Autpilotot, tehát különösen fontos továbbra is, hogy az asszisztens rendszerek mellett az ember is figyeljen a vezetésre.
Ez a kérdés azért is fontos, mert nemrég egy tragédia hívta fel a figyelmet a veszélyekre: Houstonban nemrég egy Tesla fának hajtott, a vizsgálatok szerint pedig szinte biztos, hogy a kormány mögött nem ült senki, a balesetben ketten haltak meg, mindketten az autó utasai voltak.
Jake Fisher, a CR vezető tesztelője elmondta, hogy a Tesla rendszere bizonyos esetekben nem tudta megállapítani, hogy a sofőr figyel-e, illetve még azt sem ismerte fel, hogy egyáltalán van-e valaki a vezetői ülésben.
Egy esetben egy kisebb súlyt a kormányra kötve tudták összezavarni a rendszert, hogy az a sofőr kezét érzékelje. Fisher hozzátette, hogy a a Tesla így kevésbé megbízható, mint a GM és a Ford hasonló rendszerei, amely egyébként alapvetően más technológiát használnak.
A Tesla ugyanis szenzorokkal érzékeli, hogy a sofőr legalább egyik keze a kormányon van, és amennyiben nincs, akkor több hangos figyelmeztetéssel jelez az emberek számára. Ez a szenzoros rendszer viszont a tesztek alapján megzavarható. A GM és Ford esetében viszont beépített kamerák érzékelik a megfelelő körülményeket, így teljesen máshogy érzékel, mint a Tesla.
A Tesla egyébként felhívja a fogyasztók figyelmét a hivatalos honlapon, hogy az Autpilot használata során is kiemelten fontos folyamatosan figyelni, a kezeket pedig minden esetben a kormányon tartani.