A Samsung Galaxy S10 5G már elérhető Dél-Koreában, azonban a készülékek tulajdonosai állandóan kapcsolódási problémákra panaszkodnak. A különböző oldalakon arról beszélnek, hogy a készülék 5G-ről átvált LTE-re.
Az okostelefon gond nélkül felmegy az 5G-s hálózatokra, azonban amikor a felhasználó eltávolodik ezektől, akkor nem vált LTE-re a mobil, hanem megszűnik a mobilnetes kapcsolat. A többszöri újraindítás nélkül ráadásul vissza sem áll.
Azt egyelőre nem tudni biztosra, hogy mi okozza a gondokat Dél-Koreában. A Samsung tájékoztatása szerint minden szükséges szoftverfrissítést közzétettek, ami ahhoz kellett, hogy a készülék észrevétlenül és pontosan váltson egyik hálózatról a másikra. Az SK Telecom és az LG U+ is arról beszélt, hogy minden 5G-s bázisállomást megfelelően frissítettek, és nem hallottak panaszokat. A Galaxy S10 5G második napján már több mint 30 000 előfizetőről beszélt az egyik szolgáltató.
Egy másik, meg nem nevezett szolgáltató dolgozója ugyanakkor azt állítja, hogy a telekommunikációs felszerelésekkel adódhatott valami probléma, ami meggátolja, hogy az eszközök váltsanak a technológiák között.
Bármi is legyen a gond, a helyzet nem kedvez a Samsungnak és Dél-Koreának, elvégre az ország az első akart lenni a világon, ahol gond nélkül megy az 5G. Mivel az 5G csak most indul, ezért mindez nagyon kevés embert érint - de az ilyen hírek hallatán valószínűleg sokan döntenek a kivárás mellett, és halogatják az 5G-s mobilok megvásárlását.
Európában egyébként az első 5G-s szolgáltatást a Swisscom indítja el, a Qualcomm segítségével.