A BMW bemutatta az i4-es elektromos kupéjának új koncepcióját, amely négyajtós kivitelben, 435 kilométeres tisztán elektromos hatótávval, 530 lóerővel kápráztatja majd el a leendő vásárlókat. A koronavírus miatt persze ez is csak online debütált. A gyártást 2021-ben kezdheti a BMW, és némi kedvcsinálóval azért már most szolgált a novemberi adatok után.
A hosszított kialakítás mellett zárt hűtőmaszk jellemzi majd az i4-et, ez utóbbiba számos szenzort épít a gyártó. A veseformák persze most is visszaköszönnek, mindezt üvegtető és hajlított belső digitális kijelzők teszik még látványosabbá.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a sorozatgyártásra szánt modell is pont ilyen lesz-e, de egyértelmű a trend: a vezetés közben is jól használható gombok és tekerőgombok helyét érintőkijelzők veszik át. Ezek látványosak, de kevésbé praktikusak, vezetés közben már a klímán állítani is figyelemelterelő kihívás, ennek használata pedig lassan az egész autóipart jellemzi.
A BMW most konkretizálta egyébként, hogy 435 kilométert bír majd egy feltöltéssel az i4, ami alulmúlja a kezdeti pletykákat. A 80-kilowattos akkucsomag 550 kilogrammos lesz, és része annak a tervnek, amely keretében a BMW több mint 10 milliárd euróért vásárol akkucellákat Kínából és a Samsung SDI-től.