Az elmúlt években a YouTube egyre több és több reklámot pakolt a videók elé és közbe, így próbálva a havi 1790 forintért kínált, hirdetésmentességet biztosító YouTube Premium előfizetésbe hajszolni a mind frusztráltabbá váló felhasználókat.
Az emberek nem elhanyagolható része azonban inkább az akár mobilon is elérhető ingyenes reklámblokkolók mellett döntött, így a platform a nyár során ezeknek is hadat üzent. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egyre több, hirdetésblokkolóval élő nézőnél bukkannak fel olyan üzenetek, amelyek a bővítmény kikapcsolását kérték, megakadályozva a videók lejátszását.
A program eddig tesztüzemmódban futott, vagyis nem érintett minden felhasználót, a YouTube azonban nemrég a The Verge érdeklődésére közölte, hogy időközben világszerte üldözni kezdte a hirdetésblokkolókat, amelyek megsértik a videómegosztó felhasználói feltételeit. A bejelentést úgy kell értelmezni, hogy már bármikor, bárkinél felbukkanhatnak a videók megtekintését akadályozó ablakok.
Mindeközben a reklámblokkolók fejlesztői sem ülnek ölbe tett kézzel, és folyamatosan igyekeznek lépést tartani a YouTube hadjáratával. Így aztán az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján könnyen előfordulhat, hogy egy adott hirdetésszűrő egy napon hatástalanná válik, egy frissítést követően viszont ismét visszaáll a normál üzem, és bővítmény a szokott módon elvégzi a feladatát.
Hogy végül melyik fél unja meg ezt a bizarr versengést, azt nehéz megjósolni, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy a YouTube állna nyerésre.