Az elmúlt években hatalmas figyelem övezte a robotautókat, a nagy cégek és sok szakértő már néhány éven belül a világ összes járművét önvezető megoldásokra cserélte volna. A robotautós "őrület" megállíthatatlannak látszott, most azonban néhány hét alatt mégis megtorpant. Nem is akárhogyan.
Miután az Uber egyik robotautója a múlt héten, Arizonában halálos balesetet okozott, az Uber visszalépett a robotautók tesztelésétől. Később az Otto társalapítója is elhagyta. A baleset óta leállította a teszteket a Toyota is, illetve vizsgálat folyik a Tesla ellen, miután egy Model X egy beton terelőelembe csapódott Kaliforniában. A sofőrt ugyan ki tudták szedni az autóból, mielőtt az komoly tűzkárt is szenvedett a baleset következtében, de a baleset olyan súlyos volt, hogy a sofőr a kórházban belehalt a sérüléseibe.
Az NTSB azt is vizsgálja majd, hogy a Tesla robotpilótájának volt-e bármilyen köze a balesethez és a tűzesethez. A Tesla szerint ilyen komoly balesetre még nem volt példa, és egyetlen balesetben sem sérült még meg ennyire egyetlen Model X sem.
A történtek hatására az Uber és a Tesla árfolyama is esett.
Mindezek után talán nem is meglepő, hogy az NVIDIA úgy döntött, teljes mértékben leállítja a robotautós teszteket, amelyek a technológiájára épülnek. Pedig az idei GDC-n az ügyvezető nagyrészt még a mesterséges intelligenciára építő munkamenetekről és rendszerképzésről beszélt.
Az NVIDIA döntése miatt körülbelül 370 partnercég munkája áll le teljesen.
Az elmúlt napok eseményei a szakértők szerint rávilágítottak arra a fontos tényre, hogy ezek a sofőr nélküli rendszerek még messze nem állnak készen arra, hogy élesben használják őket.