Nem csak az Apple elkötelezett rajongói emlékezhetnek még a 2006 és 2009 között futó Get a Mac-kampányra, amelyben a cupertinóiak egy unalmas öltönyös fickó és a mindig laza Justin Long szájába adott évődésekkel igyekeztek bebizonyítani, hogy a Macek mennyivel jobbak a hagyományos Windows PC-knél.
A TBWA\Media Arts Lab azóta legendássá vált reklámjainak hatását mutatja, hogy 14 évvel később a Google is megismételte a dolgot, ám ezúttal az Apple húzza a rövidebbet.
A keresőóriás új kampánya, az ősszel megjelent Pixel 7 Prót népszerűsítő #BestPhonesForever ugyanis lényegében a Get a Mac reinkarnációja, csak itt az iPhone 14 Pro tölti be az ügyefogyott karakter szerepét, míg a Google aktuális csúcstelefonja a menő, mindentudó arc, aki finom beszólásokkal érzékelteti, hogy mennyivel többre képes a cimborájánál.
What happens when two phones stop being rivals and start being friends? You get #BestPhonesForever.
— Made by Google (@madebygoogle) June 21, 2023
Watch the full series on YouTube: https://t.co/SKXpv2cPiF pic.twitter.com/VvhWejMU0M
A #BestPhonesForever keretében rögtön 5, egyenként nagyjából 1 perces szpotot tett közzé a cég, amelyek a Pixel 7 olyan funkcióit népszerűsítik, mint a beépített VPN-szolgáltatás, az elmosódott képek feljavítása vagy az éjszakai égbolt lefotózása. A saját ló dicsérete mellett pedig néhány ütést is bevisz a Google az iPhone-nak, például a várhatóan idén búcsúzó, elavult Lightning-csatlakozó alkalmazása és az iMessage-üzeneteket megkülönböztető kék buborékok miatt.
Az utóbbi kapcsán egyébként korábban egy önálló PR-offenzívát is indított a vállalat, amely nagyon szeretné elérni, hogy az Apple is bevezesse az univerzális RCS szabványt, az almás cég noszogatásába pedig Mark Zuckerberg is becsatlakozott. Ennek ellenére nem valószínű, hogy Tim Cookék engedni fognak a nyomásnak, ahogy az sem, hogy az aktuális kampány az eladási listák élére repíti a Pixel-sorozatot, még ha a jópofább próbálkozások sorát gyarapítja is.