A piac egyik legnagyobb tartalomszolgáltatási hálózatának üzemeltetőjeként az Akami jelentései általában elég jó körképet adnak arról, hogy mi történik éppen az interneten. A vállalat legfrissebb felmérései most arra mutattak rá, hogy a teljes webes forgalom közel felét - egészen pontosan 42 százalékát - botok generáljak, amelyeknek 65 százaléka egyértelműen rosszindulatúnak, veszélyesnek tekinthető.
Az Akami által végzett kutatás elsősorban az adathalász, úgynevezett "scraping botokra" összpontosított. Ezeket arra tervezték, hogy olyan adatokat és tartalmakat gyűjtsenek, amelyeket aztán különböző kiberbűnözési műveletek, visszaélések során használhatnak fel a támadók. A botok nemcsak a felhasználókra, hanem a webalapú vállalkozásokra nézve is komoly fenyegetést jelentenek, amit a folyamatosan fejlődő AI-algoritmusok tovább súlyosbítanak.
Patrick Sullivan, az Akamai műszaki igazgatója elmondta, hogy a botok nagy problémát jelentenek a webes alkalmazások, szolgáltatások és API-tulajdonosok számára. Az adathalász botok játszi könnyedséggel szerezhetik meg a különböző termékképeket, leírásokat, árinformációkat és egyéb adatokat. Ezen információk birtokában a hackerek olyan hamis weboldalakat hozhatnak létre, amelyek ismert márkáknak vagy kiskereskedelmi szolgáltatásoknak álcázzák magukat - ezzel odacsalva a mit sem sejtő vásárlókat.
A különböző tartalmakat szolgáltató weboldalak is veszélynek vannak kitéve. Egyre gyakoribb az oldalakon publikált anyagok engedély nélküli másolása - ami a különböző AI-megoldásokkal ugyebár még egyszerűbbé vált -, elsősorban a forgalom ellopása és a hirdetéseken keresztül történő bevételszerzés céljából.
A vállalatok tehát egyre kifinomultabb botokkal találják szembe magukat, melyek a mesterséges intelligencia és a különböző fejlett algoritmusokra építkező megoldások erejét kihasználva egyre nagyobb problémát jelentenek. Az új fenyegetések nyilvánvalóan naprakész, összetettebb elhárítási módszereket követelnek meg. A robusztus tűzfal ma már csak egyike azon biztonsági intézkedéseknek, amelyre a webhelytulajdonosoknak alapvető szükségük van.