Az okoshangszórók iránti őrületet igazából még az Amazon alapozta meg az Amazon Echo formájában, még 2015-ben. Akkoriban elég rétegterméknek gondolták a virtuális személyi asszisztenssel feldobott hangszórót, azonban 2 évvel később ezek a termékek a legtrendibb kütyük közé tartoznak (még ha elég kevés nyelven is tudnak).
Az Amazon Alexára építő Echo szériájának egyik legfőbb ellenfele a Google Home sorozata. Az Echo modellek között több eltérő verzió is van, kettő kijelzőt is kínál. A Google a normál Home mellett Home Mini és Home Max okoshangszórót is kínál, a triót pedig a Google Assistant okosítja fel. Elvileg hamarosan érkezik egy kijelzős változat is.
Az Amazon és a Google ellenfelei közé tartozik a Microsoft Invoke (Cortana-alapokkal), az Apple HomePod (Siri-alapon), illetve lesz a Sonynak Google Assistant-alapú, a Samsungnak pedig Bixby-képes okoshangszórója.
A CIRP adatai szerint idén szeptemberig az Amazon összesen 20 millió Echo termék szállított le, míg a Google-nek csak 7 millió Home modellt sikerült. Az Amazon 18 hónapos előnyben van, amit a saját marketingstratégiájával is megfejelt. A kategóriában a háború jelenleg az Amazon és a Google között a legkiélezettebb.
Mire jó alapvetően egy okoshangszóró? Lehet vele vezérelni az otthon lévő okoseszközöket, zenét streamelni, információt kérni erről-arról, tőzsdei árfolyamokról, sporteseményekről, időjárásról, esetleg Ubert rendelni. Mivel a funkciók tárháza folyamatosan bővül, ezért a Gartner szerint 2021-re ez az ágazat 3,5 milliárd dolláros piaccá bővül.