A TikTok amerikai működése kérdésessé vált, ugyanis Donald Trump nemzetbiztonsági okokra hivatkozva ki akarta tiltani a videomegosztót az országból. A problémát végül úgy sikerült megoldani, hogy az Oracle és a Walmart megvásárolja a cég 20 százalékát, és ők kezelik belföldön az amerikai felhasználók adatait.
Nem túl meglepő módon az USA fiataljait azonban teljesen hidegen hagyják a nemzetbiztonsági kérdések, és örömmel használják a közösségi felületet. Egy felmérés szerint immáron a TikTok a második legnépszerűbb platform a Snapchat után.
A Piper Sandler által készített felmérés szerint a megkérdezett amerikai tinédzserek 34 százaléka a Snapchatet jelölte meg kedvenc közösségi média felületeként. Ezt követte a TikTok 29 százalékkal, majd az Instagram 25 százalékkal. A legutóbbi felméréshez képest ez változást jelent, ugyanis akkor még az Instagram állt az ezüstérmes helyen.
Persze sokkal fontosabb, hogy mennyien használják ezeket a platformokat, ebben az esetben viszont az Instagram vezet, ezt követi a Snapchat, majd a TikTok. Utóbbi azonban nagyon gyorsan növeli piaci befolyását a fiatalok körében, mely a legfontosabb célcsoport az ilyen platformokon megforduló hirdetők számára.