Miközben a Motorola azt fontolgatja, hogy visszatér a táblagépek piacára, a szektor tovább zsugorodik. A jelek szerint már nem menő a táblagép.
Az IDC jelentése szerint az idei év első negyedévében az eladások 8,5 százalékkal csökkentek (éves viszonylatban).
Ez azt jelenti, hogy bár több mint 36 millió tabletet szállítottak le, több mint 3 millióval kevesebbről beszélhetünk, mint egy évvel korábban. Az Apple továbbra is uralja a piacot, azonban a 8,9 milliós darabszámával 13 százalékos éves mínuszban van jelenleg. A piaci részesedése 25,9-ről 24,6 százalékra csökkent.
Az öt legnagyobb gyártóból egyedül a Huawei örülhetett növekedésnek: 2 millió helyett 2,7 millió tabletet szállított.
A piac mostanra felnőtt, aki táblagépet akart, az már vett egyet. Évente pedig szinte senki nem szeretné leváltani. Sok olyan embernek is van az iPad okozta láz miatt, aki valójában nem is használja igazán. Akkor viszont azt hittük, ez lesz a következő nagy dolog. Mostanra viszont kiderült, hogy egy okostelefonon mindent ugyanúgy meg lehet csinálni, amihez pedig nagyobb kijelző kell, arra ott vannak a laptopok, vagy inkább az egyre keresettebb hibridek.
A lecsatolható vagy 360 fokban hátrahajtható billentyűzettel rendelkező hibrid gépeket az IDC nem sorolta a táblagépek közé. Ezeket hagyományos laptopnak veszi a cég, amelyek iránt a kereslet emelkedik, miközben a sima tabletek népszerűsége tovább zuhan.