Néhány napja írtunk róla, hogy a Valve biztatóan nyilatkozott a Steam Deck teljesítményét illetően: az IGN-nek adott videós interjújában Pierre-Loup Griffais fejlesztő azt mondta, hogy a Steam teljes jelenlegi könyvtára problémamentesen fut a gépen.
Ez pedig alapvetően remek hír lenne azoknak, akik egy hordozható platformon szeretnék játszani kedvenc PC-s címeiket, ám a közönség mégsem volt felhőtlenül boldog.
Az interjúban ugyanis Griffais egy félmondat erejéig azt is megjegyezte, hogy a 30 Hz-es képfrissítés a cél, ami legfeljebb 30 fps-es képkockasebességet jelent. A megjegyzést sokan úgy értelmezték, hogy a Steam Decken búcsút inthetünk a 60 fps-nek, ezért a fejlesztő azóta a Twitteren tisztázta a dolgot.
Griffais itt arról, ír, hogy a 30 fps pusztán az alapérték (szó szerint: a padló), melyet még játszhatónak tekintenek a teljesítménytesztek során, s hogy az eddig vizsgált játékok elérték és meg is haladták ezt a szintet.
The "30 FPS target" refers to the floor of what we consider playable in our performance testing; games we've tested and shown have consistently met and exceeded that bar so far. There will also be an optional built-in FPS limiter to fine-tune perf vs. battery life.
— Pierre-Loup Griffais (@Plagman2) July 25, 2021
A pillanatnyilag elérhető steames címek miatt tehát felesleges aggódni, de aki kevésbé kényes az fps-számra, annak Griffais egy további jó hírrel is szolgált. Nevezetesen, hogy a Steam Decken lesz egy "beépített" fps limiter, mellyel korlátozhatjuk a képkockasebességet a jobb üzemidő érdekében.
Ez pedig hatékony fegyvernek ígérkezik a gyakorlatban, a Valve ugyanis korábban azt közölte, hogy az egyébként csak négy órán át futtatható Portal 2 30 fps mellett akár hat órán keresztül is pörgethető a Steam Decken.
A témának korábban több látványos videót is szentelő Digital Foundry ugyanakkor a V-Sync optimalizálásának fontosságára emlékeztette Griffais-t, mivel nem megfelelő beállítás esetén ez is okozhat akadozást a felhasználói élményben.