A Netflix még tavaly jelentette be, hogy a pandémiát követő gyenge üzleti eredményei javításának érdekében lesújt a jelszavukat megosztó felhasználókra, véget vetve annak a költségmegtakarítási gyakorlatnak, amikor barátok vagy ismerősök ugyanazt a profilt használták egyetlen előfizetéssel.
Habár eleinte sokan kételkedtek benne, hogy ez technikailag kivitelezhető lesz, a piacvezető szolgáltató végül megoldotta a dolgot, és a kísérleti terep Dél-Amerika után az idén már Európában és Észak-Amerikában is üldözni kezdte a jelszavak megosztását.
A vállalat vezetője, Ted Sarandos nemrég a UBS Global Media Communications Conference vendége volt New Yorkban, ahol egyebek mellett azt is elmondta, hogy elégedett a profilok megosztása elleni hadjárat elnyújtott végrehajtásával.
"Teljesen elégedettek vagyunk a tempójával. Jó volt lassúra venni a dolgot. Ezért nem tettük meg egy csapásra."
- nyilatkozta a vezérigazgató, aki azt is elmondta, hogy a Netflix-tartalmak gyártását nem zavarta meg jelentősen a hollywoodi színészek hónapokon át tartó sztrájkja.
Ami a jelszómegosztást illeti, Sarandos joggal lehet optimista, hiszen a vállalat csak a legutóbbi negyedévben 8,8 millió új előfizetőt nyert, nem elhanyagolható hányadukat épp a megosztott profilok üldözése miatt.
A következő lépés, amire magyar nézőként is számíthatunk a reklámokkal támogatott csomag bevezetése lesz. Ez néhány régióban egy ideje már átvette az alap konstrukció helyét, miközben a hirdetések nélküli csomagoknál jelentős áremelések történtek.