A CES 2025-ön most összegyűlt mindenki, akinek fontos a szórakoztatóelektronika jövője. Ennek a jövőnek elengedhetetlen része lesz a handheld piac, amit konzolok frontján a Nintendo Switch, PC-s téren pedig a Steam Deck rázott fel az elmúlt évtizedben.
A Steames és egyéb PC-s játékok könnyed futtatását lehetővé tevő eszközök sorban érkeznek a gaming hardverek gyártóitól. A lelkesedés megvan, de egyelőre mindenki azt várja, hogy a Valve kiadja a Linux alapú SteamOS-t, hogy azt használhassák ezeken a gépeken a körülményes Windows felület helyett.
Azt már tudjuk, hogy a Microsoft is szeretne kiadni egy új handheld gépet, de az még jó eséllyel évekre van a megjelenéstől. Most első körben a szoftveres élményre koncentrálnak, legalábbis Jason Ronald, az Xbox csapatának tagja szerint.
"Nagyon régóta hozunk újdonságokat a konzolos térbe. Elkezdtünk új partnerekkel összefogni, és most az lenne a célunk, hogy megnézzük, hogyan is hozhatjuk el a konzolos innovációinkat PC-re és a handheld piacra."
Ronald szerint az elmúlt 20 évben azzal voltak elfoglalva, hogy egy hibátlan konzolos élményt építsenek fel, miközben a Windows csapat megalkotott egy világklasszis operációs rendszert. A feladat most az, hogy megfogják a Windows legjobb részeit, és összeházasítsák azt egy konzolosabb felhasználói élménnyel.
"Azt szeretnénk, hogy a játékgyűjteményed legyen a középpontban, és ne kelljen belefektetned az extra windowsos munkát a kedvenceid elérésébe."
Ennek része lehet a Start menü és egyéb (konzolos szempontból) felesleges elemek eltakarítása, egy kontrollerhez igazított felület felépítése és más apróságok megtervezése. Hogy ez mikor áll majd össze, az még kérdéses, de valószínűleg az új konzolszerű élmény előbb fog majd befutni, mint az emlegetett Xbox handheld.