Egyelőre még korai lenne megjósolni, hogy a mostanság divatba került generatív MI-szolgáltatások milyen módon formálják át a munkaerőpiacot, de az újságírók máris joggal félthetik az állásukat, miután nemrég Európa egyik legjelentősebb kiadója beharangozta, hogy több száz munkatársat cserél mesterséges intelligenciára.
Most pedig a Google tüzeli tovább a folyamatot, egy friss jelentés szerint ugyanis a keresőóriás egy kifejezetten újságírásra tervezett MI-t fejleszt.
A sztorit elsőként a The New York Times szellőztette meg, amely úgy tudja, hogy az algoritmust Genesisnek hívják, s hogy a Google máris házal vele a nagy piaci szereplőknél, köztük a The Washington Postnál, a The Wall Street Journalt is birtokló News Corpnál és magánál a The New York Timesnál is.
Az egyelőre nem tiszta, hogy a megoldás pontosan miben különbözik a ChatGPT-hez hasonló jelenlegi szöveggenerátoroktól, amelyeket már most is meg lehet kérni, hogy írjanak egy cikket egy adott témáról. A NYT szerint mindenesetre a Genesis az alap információk bevitelét követően képes összeállítani egy komplett híranyagot. A Google állítólag az újságírók "személyi asszisztenseként" ajánlja a megoldást, de valószínűsíthető, hogy a cégeknek inkább az emberi kollégák kiváltása miatt lehet érdekes az ajánlat.
A technológia körül tehát még mindig sok a kérdés, már csak azért is, mert a nagy nyelvi modelleken alapuló, hatalmas mennyiségű szöveg feldolgozásával trenírozott algoritmusok hírhedtek arról, hogy hajlamosak teljesen légből kapott információkkal dobálózni. Emellett az is bizonyos, hogy a mesterséges intelligencia nehezen vethető be olyan feladatokra, mint a helyszíni tudósítások vagy az interjúk készítése, cserében viszont bizonyos rutinfeladatok elvégzésében (pl. céges közlemények feldolgozása) valóban hatékonynak bizonyulhat.