A Unite Parcel Service (UPS) bejelentette, hogy 12 000 alkalmazottjától válik meg a közeljövőben a hatékonyság növelésének érdekében. A nagy múltú, amerikai székhelyű cég 85 000 menedzser státuszban lévő munkavállalójának 7 százalékát küldi el, mert az ő feladataikat a mesterséges intelligencia alkalmazásával pótolnák a jövőben.
Tavaly tárgyalások zajlottak a UPS és a szakszervezetek között, amelyek során Carol Tomé vezérigazgató azt mondta, a vállalat mottója a "jobb, nem nagyobb" helyett "jobb és bátrabb" lesz. Nyilatkozata szerint az átszervezés szükségszerű és elkerülhetetlen. A szép szavak mellett a cél mintegy 1 milliárd dollár megtakarítása.
A cégvezető kifejtette, hogy a létszámleépítést az új technológia fejlődése teszi lehetővé, és a jövőben nem szándékozik visszavenni az elbocsátottakat. A bejelentett átszervezés március 26-án lép életbe, de nem ez lesz az egyetlen változás a cég mindenapjaiban.
A 2020-21-es lezárások óta elhúzódó otthoni munkavégzésnek a végére is pontot tesznek a jövő havi átalakítás keretében. A jövőben a vállalat mind az öt munkanapon igényt tart a munkavállalói megjelenésére, annak ellenére, hogy az érintettek irodai munkakörben dolgoznak.
Az elbocsátotti körben egyébként túlnyomó többségben olyan alkalmazottak vannak, akik még kézbesítőként kezdték pályafutásukat a UPS-nél, és érdemeik elismeréseként léphettek fentebb a ranglétrán. Ez várhatóan nem fog jót tenni a vállalati morálnak sőt, Glen Gooding logisztikai szakember, a cég korábbi ügyvezetőjének véleménye szerint sok tudás veszhet így el a távozókkal együtt.
A csomagküldő óriáscég részvényei több mint 8, a bevétel pedig 7,8 százalékkal 24,9 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 27 milliárd dollárról. A vállalat azt is közölte, hogy fontolgatja a Coyote eladását, ami a szállítmányozókat és a fuvarozókat összekötő cég. Tomé azt reméli a 2024-es évtől, hogy a vállalat minden szegmensében felzárkózást, illetve növekedést érhet el az átalakítás eredményeként.