Drámai mértékben visszaesett az okostelefonok forgalma Európában 2023 harmadik negyedévében, a Counterpoint Research adatai szerint az előző év azonos időszakával összemérve mintegy 11 százalékkal kevesebb készülék talált gazdára. Ez a kontinens nyugati felén 8, a mi régiónkban pedig 15 százalékos visszaesést takar, vagyis többéves mélyponton van épp a piac, amelynek zsugorodását az iPhone 15 család és a Samsung ötödik generációs hajtogatható mobiljainak színre lépése sem tudta meggátolni, legfeljebb enyhítették a hanyatlás mértékét - állítja Jan Stryjak, a CR társigazgatója. Szerinte a csökkenés üteme lassul, és az ünnepi időszakot is magába foglaló negyedik negyedévet illetően optimista, viszont belátható időn belül nem számít nagy felpattanásra, mivel a gazdasági helyzet változatlanul nehéz, a felhasználók pedig hosszabb ideig ragaszkodnak mobiljaikhoz, mint korábban bármikor.
Hasonló véleményen van Harshit Rastogi, a Counterpont Research elemzője is, aki megerősítette, hogy utoljára 2011-ben fordult elő, hogy ennyire alacsonyak legyenek a Q3-as számok. Felhívta viszont rá a figyelmet, hogy az elmúlt hónapokban olyan új márkák vetették meg a lábukat a piacon, leginkább Oroszorságban, mint a hongkongi Transsion alá tartozó Infinix és a vele szoros rokonságot ápoló TECNO.
Eközben egyedül a Nyugat-Európát letaroló Honor tudta növelni eladásait, méghozzá nem kevesebb mint 8 százalékkal, minek köszönhetően három év kihagyást követően újfent az öt legnépszerűbb márka közé sorolhatjuk (ráadásul a Honor Magic V2 még meg sem érkezett a kontinensre). Teljesítménye még inkább kimagasló, ha hozzávesszük, hogy a Samsung 2011, az Apple pedig 2014 óta nem adott el ilyen kevés mobilt a harmadik negyedévben. A cupertinóiak azzal vigasztalódhatnak, hogy riválisaik látványosabb visszaesése (az Apple forgalma 3, a Samsungé 15, a Xiaomié 13 százalékkal csökkent) miatt az iPhone-ok piaci részesedése még nagyobb is, mint korábban, 22-ről 24 százalékra emelkedett.