Az intelligens otthonok egyik alapvető felszerelési tárgya a hangszóró, ami nem csupán arra jó, hogy zenét hallgassunk rajta, hanem sokkal összetettebb szerkezet, és konkrétan ezen a piacon hiába van több jelentkező, csak az Amazon és a Google tud labdába rúgni. De kettejük közül vajon ki áll nyerésre?
Annyi biztos, hogy a kereslet egyre nő, és aki ezt ki tudja aknázni, az jelentős profitra tehet szert, ugyanakkor az is színtisztán látszik, hogy nem olyan egyszerű ám felpattanni az eladási expresszre, amit az Apple példája elég jól alátámaszt, hiszen a cupertinoi cég finoman szólva sem túl sikeres ilyen téren. Ugyanakkor a Google és az Amazon évek óta vívja csatáját, célul tűzve ki, hogy megalkossák azt a fajta ökoszisztémát, ami a legtöbb vevőt tudja hozzájuk csalni.
Az Amazon 2015-ben indította útjára kampányát az Echóval, mely tömeggyártásban elsőként volt képes kapcsolódni a hálózatra és a mobileszközökhöz, világításhoz, termosztáthoz, és minden más okoskütyühöz, nem kifelejtve azt, hogy ez volt az első okoshangszóró. A Google sem késlekedett sokat, hiszen 2016. májusában rukkolt elő a saját termékével, és megkezdődött a digitális asszisztensek korszaka. Az Amazon Alexája és a Google Assistant mind több ember háztartásába férkőzőtt be, mostanra pedig ott tartunk, hogy 2018 első negyedévében 2,5 millió Amazon Echo termék fogyott a tengerentúlon, míg a Google Home-ból 3,1 millió talált gazdára. A második negyedévben viszont az Amazon volt a nyerő, hiszen félmillióval több kütyüt adott el, mint a Google, miközben a szortiment egyre bővült, és megjelent például az Echo Auto, amit már gépjárművekben is használhatunk, sőt, a cég mikrohullámú sütővel is előrukkolt.
A Google ilyen téren nem sok saját újdonságot mutatott, ám tétlennek semmiképpen sem volt nevezhető, hiszen igen okosan harmadik féltől származó eszközökkel tarolt a piacon. Jelenleg azonban úgy néz ki, hogy az Amazon a nyerő, ám a piac tényleg rendkívül dinamikusan növekszik, ami azt jelenti, hogy a jelenlegi prognózisok szerint 2024-re évi 30 milliárd dolláros eladást produkálhat. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Google sokkal nagyobb rutinnal rendelkezik a saját asszisztensével, illetve annak különböző nyelvekre való átültetésével, és ha ehhez nem tud felnőni az Amazon, akkor könnyedén a második helyre szorulhat.