Hirdetés

Tűz alatt az Apple hirdetési rendszere



|

Egyes alkalmazások állítólag rengeteg személyes információt adnak ki a felhasználókról azok tudta nélkül.

Hirdetés

Az Apple lassan több ügyvédet foglalkoztat, mint egyéb szakembert, hiszen többek közt perben állnak a Nokiával, az ELAN-nal, a Kodakkal, a Motorolával, továbbá vélhetően egy korábbi alkalmazottjuk ellen is beadták már a keresetet bizalmas információk értékesítése miatt.

 

Apple iPhone 4
Apple iPhone 4

 


Most épp egy Jonathan Lalo nevű úriember fogta őket perbe, véleménye szerint egyes alkalmazások túl sok személyes információt adnak ki a felhasználókról azok tudta nélkül. Az ügyben nem kizárólag az almás cég a vádlott, az alperesek közt megtalálhatóak még a Pandora, a Paper Toss, a Weather Channel, és a Dictionary.com üzemeltetői is.


A felperes elsőként az iAd hirdetési rendszer számos kifogásolható elemére mutatott rá: például a hirdetők megtudhatják, hogy a felhasználók milyen programokat telepítenek fel, továbbá hány alkalommal, és mennyi ideig használják őket. Ez még a kisebbik gond, ugyanis Lalo állítása szerint több alkalmazás információkat ad ki a hirdetőinek az ügyfeleik földrajzi helyzetéről, koráról, neméről, etnikai hovatartozásáról, szexuális beállítottságáról, és politikai nézeteiről.


A vád állítása szerint további probléma, hogy az előbb felsorolt információk mellett a felhasználók nem képesek letiltani a készülékük egyedi azonosítójának (UDID) elküldését, így végső soron akár konkrét személyek után is lehet kémkedni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.