A Blancco Technology Group 1000 embert kérdezett meg Amerikában, Kanadában, Mexikóban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Japánban és Kínában egy tanulmánya során.
Az eredmények alapján az idei ünnepi szezonban nagyon erős lesz a kereslet az okostelefonok iránt. A megkérdezettek 68 százaléka akar magának vagy ajándékba új okostelefont vásárolni, 10 százalék pedig lehet, hogy vesz új okostelefont karácsonyig.
A biztos vásárlók 72 százaléka nagy valószínűséggel már a fekete pénteken körbenéz, és megfelelően akciós ajánlat esetén be is vásárol. A kutatás szerint mindenki akciókra és kedvezményekre vágyik, ezek motiválják a vásárlást.
A meglévő készüléket 22 százalék a családnak vagy a barátoknak adja, 18 százalék becseréli. 14 százalék a fiókba teszi, 2 százalék pedig megsemmisíti a régit. Sokan aggódnak a hátramaradó adataik miatt - főleg a pénzügyi és biztosítási információk miatt. Az androidosok többsége gyári visszaállítással törli ezeket eladás előtt, az iOS-t használók manuálisan szokták törölni az adatokat.
63 százalék vallotta be, hogy bejelentkezve marad az appjaiban, a banki alkalmazásokat is ideértve. Ez azt jelenti, hogy ha valaki kölcsönveszi vagy ellopja a készüléket, akkor jelszavak nélkül is hozzáfér az illető bankszámlájához és egyéb fiókjaihoz. 76 százalék csatlakozik a munkahelyi hálózathoz, 72 százalék pedig bármilyen WiFi-hez - mindez komoly biztonsági kockázatot jelent.
Furcsa módon csak 54 százalék gondolja úgy, hogy az adatai törléséért ő a felelős. 56 százalék a szolgáltatót vagy a kereskedőt hibáztatná, ha a készüléke értékesítése után arról személyes adatok kerülnének elő.