Több mint huszonegyezer ügyfél töltötte le okostelefonjára a MasterCard Mobile alkalmazást – jelentették be a fizetési rendszert létrehozó partnerek, a MasterCard, a Magyar Telekom, a Telenor, az FHB Bank valamint a Cellum. Az internetes vásárlás, mobil egyenleg feltöltés, számlafizetés és QR kód alapú vásárlás mellett, az alkalmazás új funkcióval mutatkozott be az Etyek Pincefesztiválon, valamint májustól a Groby élelmiszer-szupermarket lánc hálózatában és a RádióTele5 Taxi autóiban is lehet QR kódos fizetésre használni a MasterCard Mobile-t.
A partnerek szakértői egyetértenek abban, hogy a hazai mobilfizetés széles körű térhódítása felé lépésről lépésre vezet az út: minél inkább gyarapszik az alkalmazást elfogadó kereskedők száma, annál több ügyfél ismeri fel, hogy a MasterCard Mobile kényelmes és kiemelkedően biztonságos módja a fizetésnek. Várhatóan a letöltések,regisztrációk száma is ennek megfelelően nő majd.
A MasterCard tavaly hazai felmérést indított, a Scale Research 2011 végén összesen 500 budapesti, győri és szegedi bankkártya birtokos ügyfélt kérdezett meg. A válaszok alapján a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő - a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott egy a MasterCard Mobile-hoz hasonló, új mobilfizetési alkalmazás használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége - emeli ki a tanulmány.
A tanulmány szerint az okostelefonnal rendelkező ügyfelek jelenleg leggyakrabban SMS-ezésre, e-mailek küldésére és internetes böngészésre használják a mobiljukat, és többségük - 87 százalék - intenzív vagy közepesen intenzív felhasználónak számít.
A kutatásban megkérdezett fogyasztók túlnyomó többsége újszerűnek tartja a MasterCard Mobile-t, és több mint hatvan százalék nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg le is tölti azt. A felmérésből kiderült, hogy az alkalmazás mindhárom induló felhasználási területe, a mobilfeltöltés, a számlafizetés és az internetes vásárlás is hasonlóan fontos a fogyasztóknak.